مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اسامی گروه‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در این استان را اعلام کرد.

امین کمالوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ، از اعلام اسامی گروه‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در کهگ خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در اظهار کرد: این جشنواره به صورت هم‌زمان در پنج کشور از تاریخ ۲۷ بهمن تا سوم اسفندماه سال جاری در تالار فرهنگ اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور گروه‌های مطرح موسیقی کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سومین سال میزبانی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در استان افزود: این جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ شنیداری مردم با موسیقی سایر استان‌های کشور و با حضور گروه‌های حاضر در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره با اجرای گروه موسیقی پرنیان از استان کهگیلویه و بویراحمد به سرپرستی حسین انصاری تاریخ ۲۷ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در تالار فرهنگ اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز می‌شود.

کمالوند با بیان این‌که در روز ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری گروه موسیقی مهر آیین از استان چهارمحال و بختیاری در دو بخش موسیقی سنتی و اصیل و ایرانی و بخش موسیقی سنتی بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به سرپرستی فرشاد حسینی به اجرای برنامه می‌پردازد.

وی افزود: در روز ۲۹ بهمن‌ماه گروه حیرون از استان بوشهر و به سرپرستی نوذر سعادت‌پور و در ۳۰ بهمن گروه‌های موسیقی محلی لرستان به سرپرستی آقای غضنفری، یکم اسفند گروه حرفه‌ای مهتاب به سرپرستی وصال عرب‌زاده و خوانندگی حسین علیشاپور، دوم اسفند گروه موسیقی سروش به سرپرستی دکتر مسیح افقه از استان فارس و سوم اسفند‌ماه گروه موسیقی سنتی از استان کهگیلویه و بویراحمد به سرپرستی آقای علی تاحسینی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

کمالوند از مراسم بزرگداشت اساتید موسیقی کشور در این جشنواره خبر داد و گفت: قبل از اجرای هر کدام از گروه‌های موسیقی بخشی از آثار اساتید بزرگی همچون هوشنگ ظریف، علی اکبر شکارچی، علی حافظی و بهمن رجبی به پاس بزرگداشت این هنرمندان بزرگ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط۳۰

منبع : فارس نیوز