معاون برنامه ریزی، اشتغال و توسعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضعف منابع سیستم بانکی یکی از مشکلات جدی استان است و تهیه طرح راهکارهای تقویت این منابع در دستور کار قرار گرفت.


معاون برنامه ریزی، اشتغال و توسعه استانداری گفت: ضعف منابع سیستم بانکی یکی از مشکلات جدی استان است و تهیه طرح راهکارهای تقویت این منابع در دستور کار قرار گرفت.

دکترعلی حسن نوروزی در شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان، سیستم بانکی را تاثیر گذارترین عامل در رونق اقتصادی، تولید و ایجاد اشتغال دانست وافزود: کمبود منابع وبالا بودن میزان معوقات بانکی باعث شده تا سیستم  بانکی استان در این رابطه دچار وقفه شود.

وی تصریح کرد: در این خصوص شورای برنامه ریزی، شورای اشتغال وسرمایه گذاری،  کارگروه مربوطه و کمیته های زیر گروه و سیستم بانکی در پی راهکارهای مناسب جهت تبیین وتدوین طرحی برای تجهیزمنابع بانکی و وصول معوقات می باشند.

نوروزی، تشویق و بالا بردن فرهنگ مشارکت مردم  در پس اندازها هرچند اندک، فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت در طرح های تعاونی تولیدی کوچک و بزرگ و سرمایه گذاری و پیگیریهای لازم از طریق سیستم بانکی کشور برای تجهیز منابع را از برنامه های کاری این حوزه برشمرد.

معاون برنامه ریزی، احصاء و شناسایی طرح های راکد، غیرفعال و مشکل دار و واگذاری برخی از آنها به مدیریت جدید و وارد کردن آنها به چرخه تولید را از دیگر برنامه ها نام برد. 

وی با بیان اینکه در کنار منابع بانکی، ظرفیت ها برای ورود به عرصه تولید باید شناسایی شوند، تصریح کرد: در این رابطه شناسایی  زنجیره ها و خوشه های کسب و کار و فرصتهای استان جهت سرمایه گذاری و گسترش مشاغل پشتیبان در برنامه کاری قرار گرفته است.

به گفته وی، حوزه معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، گردشگری  و تمام بانکها و همه دستگاههای اجرایی به نوعی درگیر مراحل مختلف تدوین طرح خوشه های کسب و کار هستند.

نوروزی تصریح کرد: در راستای  تقویت مشاغل خانگی کار شناسایی  و روی آوری به سمت طرحهای نو علمی و توجیه پذیر اقتصادی بر پایه ظرفیتهای مناطق مختلف استان و شناسایی و مطالعاتی از طریق شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری  در قالب این طرح قرار گرفته است.

ج/ ۲۳۸
منبع : سایت