به دنبال گزارش خبرگزاری فارس از مشکلات آب روستای رودخانه سادات، مسئولان آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در این رذوستا پیگیر مشکلات آب آشامیدنی مردم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در هفته‌ای که گذشت خبرگزاری فارس گزارشی از کمبود آب شرب و مشکلاتی که دامنگیر برخی از اهالی رودخانه سادات در این زمینه شده بود را انعکاس داد.

به دنبال این گزارش، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون طرح و توسعه و برنامه و بودجه این شرکت و نیز مدیر آب و فاضلاب روستایی چرام و خبرنگار فارس بازدید میدانی از این روستا را انجام دادند.

در این بازدید که بیش از چهار ساعت به طول انجامید مشکلات و معضلات دخیل در کم‌آبی این روستا از نزدیک مورد بازدید قرار گرفت و مسئولان آبفار چرام موظف شدند که در کمترین زمان ممکن عوامل ایجاد کمبود آب را برطرف کنند.

سجاد رستگار در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مشکل کمبود آب شرب روستای رودخانه سادات در دو بازه زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت رفع خواهد شد، اذعان داشت: برای رفع این مشکل در کوتاه‌مدت مدیران آب و فاضلاب شهرستان چرام در اسرع وقت شکستگی‌های طول مسیر خط انتقال آب از سرچشمه تا مخزن را مرمت و نسبت به جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز اقدام خواهند کرد.

وی ابراز کرد: اگر برخی از اهالی روستا که از خط انتقال آب سرچشمه و قبل از مخزن انشعاب گرفته‌اند نسبت به نصب شیر و کنتور آب اقدام کنند، مشکل کمبود آب تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از اهالی روستا خواست تا در زمینه جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز و  نصب کنتور همکاری با آبفار داشته باشند.

رستگار ادامه داد: بدون شک با نصب کنتور و رفع شکستگی خط انتقال آب این روستا مشکل چندانی نخواهند داشت که این امر منوط به همکاری اهالی با آبفار است.

وی با بیان اینکه شبکه آبرسانی رودخانه سادات نیاز به مهندسی مجدد دارد، اذعان داشت: در بلندمدت و با تخصیص اعتبارات ویژه خط انتقال آب و مخزن تأمین آب آن نوسازی خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تقدیر از رسانه‌ها به خاطر انعکاس مشکلات روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، تصریح کرد: ما از انعکاس مشکلات و کمبودهای حوزه کاری خود توسط رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و از انتقادات آن‌ها را سازنده می‌دانیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/ذ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس