سایت استان: با حضور حسین وکیلی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از مسئولان استانی مدیر‌کل جدید امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد. به گزارش سایت استان، وکیلی در سخنانی در این مراسم گفت: سازمان مالیاتی محلی تخصصی و فنی برای خدمت است که باید به شدت از سیاسی‌کاری در آن بپرهیزیم. وی …

سایت : با حضور معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از مسئولان استانی مدیر‌کل جدید امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

IMG 9774 مراسم معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد+عکس

به گزارش ، وکیلی در سخنانی در این مراسم گفت: سازمان مالیاتی محلی تخصصی و فنی برای خدمت است که باید به شدت از سیاسی‌کاری در آن بپرهیزیم.

وی افزود: یک سر سوزن حق نداریم سیاسی‌کاری کرده و وارد حاشیه شویم و معتقدیم کسانی در این دستگاه وارد سیاسی‌کاری می‌شوند که از نظر کار حرفه‌ای در بخش مالیاتی نقطه ضعف دارند و ضعیف عمل می‌کنند.

وکیلی با انتقاد از وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، ابراز داشت: مملکتی که نفت و سرمایه خود را می‌فروشد حکم آدم معتاد را دارد که هر روز تکه‌ای از خانه خود را برای امرار معاش می‌فروشد.

این مسئول در گفتگو با خبرنگاران افزود: اصلاح قانون مالیات‌ها یکی از محورهای اصلاح ساختار مالیاتی است که تقریبا یک سالی هست که لایحه آن تنظیم شده و به مجلس فرستاده‌ایم.

IMG 9711 مراسم معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد+عکس

وی از اصلی‌ترین محورهای این لایحه را در اختیار داشتن اطلاعات صحیح مالیاتی دانست تا این که به واسطه آن تبعیض مالیاتی در کشور وجود نداشته باشد.

این مسئول در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه درآمدهای مالیاتی در سال جاری محقق شده، تصریح کرد: تاکنون و در ۱۰ ماهه اخیر ۸۳ درصد مالیات‌ها در بودجه را تحقق بخشیدیم.

مدیرکل جدید امور مالیاتی استان با بیان پاره‌ای از مشکلات در این دستگاه، اظهار کرد: در جذب نیروهای جدید‌الاستخدام در یک سال گذشته نیروهای ما دو برابر شده‌اند.

افزود: در بسیاری از بخش ها و نقاط استان با مشکل مواجه هستیم و برای تجهیز نیاز به ۱۵۰ دستگاه رایانه داریم و برای تجهیز سیستم‌های سخت‌افرای و نرم‌افزاری به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

امدادی‌فر ادامه داد: عدم استقرار ادارات مالیاتی در شهرستان‌های چرام، باشت، بهمئی و لنده از دیگر مشکلاتی است که اکنون با آن مواجه هستیم.

وی نیاز به ۱۵۰ میز و صندلی و فرسودگی خودروهای اداری این دستگاه و از رده خارج شدن این خودروها و هزینه‌های بالای نگهداری را از دیگر مشکلات این دستگاه بیان کرد.

امدادی‌فرد پرداخت‌های نامناسب و نامتناسب به کارکنان این دستگاه را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: اکنون ۶۵ درصد از پرسنل ما درخواست انتقال به دیگر دستگاه‌ها را داشته‌اند.

در پایان از زحمات تقدیر و سهراب امدادی فر به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان معرفی شد.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

منبع : سایت ک-ب