امام جمعه باشت گفت: مذاکره با ۱+۵ فقط با رعایت حفظ منافع ایران اسلامی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته باشت با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بهترین و والاترین تقوا را توسل به اهل بیت (ع) برشمرد و اظهار کرد: توسل به اهل بیت (ع) بیانگر میزان ارادت و محبت فرد به ائمه است.

وی در خطبه نخست به مواردی از تحریف‌های صورت گرفته در واقعه عاشورا پرداخت و اذعان کرد: بشریت همیشه به دنبال اسطوره‌سازی و الگوسازی بوده و در این میان واقعه عظیم کربلا و حوادث عاشورا نیز از این گونه تحریفات به دور نبوده است.

امام جمعه باشت با بیان اینکه ما باید عاشورا و کربلا را همان گونه که بوده حفظ کنیم و با همان شکل به نسل‌های بعد از خود انتقال دهیم، گفت: عظمت و بزرگی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آن چنان بر بشریت آشکار است که دیگر نیاز به تحریف و اغراق‌پردازی در برخی موارد از حادثه کربلا نیست و هم اکنون وظیفه بزرگ عزادارن حسینی این است که حوادث کربلا به همان‌ گونه که بوده بیان شوند.

عبودی با با تاکید بر این‌که عزاداران باید با هوشیاری و آگاهی مراسمات خود را برگزار کنند تا از هرگونه خرافه پردازی و تحریف در آن پرهیز شود، یادآور شد: محرم ماه خون، ماه حزن و اندوه اهل بیت پیامبر (ص) است پس مبادا با برگزاری مراسم‌های خرافی نیت و اخلاص در عزاداری‌های خود را از بین ببرید.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن تقدیر و تشکر فراوان از حضور پرشور مردمی در یوم‌الله ۱۳آبان اذعان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال بسیار باشکوه‌تر و چشم‌گیرتر از همیشه برگزار شد و این نشان دهنده روحیه استکبار ستیزی ملت هوشیار ایران اسلامی است.

وی همچنین با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان در ارتباط با مذاکرات گروه ۱+۵ ابراز داشت: همانگونه که رهبر و ولی امر مسلمین فرموده ما از گروه مذاکره کننده حمایت خواهیم کرد چرا که آنان فرزندان انقلاب‌اند و در راستای اهداف انقلاب قدم برمی‌دارند و ما پیروان ولایت از آنان حمایت خواهیم کرد.

خطیب جمعه باشت با بیان اینکه ملت ایران در این خصوص باید هوشیار و بیدار باشند چرا که استکبار مورد اعتماد نیست، بیان کرد: تا زمانی که مذاکرات با رعایت حفظ منافع ایران اسلامی همراه باشد مذاکره خواهیم کرد.

وی افزود: همه مردم ایران باید پشت سر مقام معظم رهبری و با حمایت از دولتمردان حرکت کنند تا به شرایط مطلوب و مدنظر دست یابند.

عبودی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم با اشاره برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در باشت گفت: مردم ولایتمدار و دیندار شهرستان باشت تاکنون با اتحاد خوب و مشارکت‌های بی‌نظیر در مراسمات سوگواری نشان دادند که ارادت خاصی به اهل بیت دارند که می‌خواهیم امسال نیز همانند گذشته و حتی پرشورتر از آن در مراسم تجمع عاشورا شرکت کنند و تجلی آن را در نماز ظهر عاشورا شاهد باشیم.

امام جمعه باشت در پایان به ضرورت ساماندهی نذورات به خصوص در این ایام تاکید کرد و گفت: سعی کنید نذورات خود را به روشی صحیح میان نیازمندان تقسیم کنید که علاوه بر اجر معنوی آن از اسراف نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۷/ی۳۰

منبع : خبرگزاری فارس