فرماندار چرام گفت: ماهواره عامل تهدیدکننده فرهنگ جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ابراهیم فتاح‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اظهار کرد: یکی از پایه‌های استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران هم در زمان شکل‌گیری و هم در ادامه پایگاه مستحکم نماز جمعه است.

فرماندار چرام با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اضافه کرد: فرهنگ اسلامی ما غنی و پرمحتواست و از نظر مذهبی و محتوای ملی سرشار است.

وی ادامه داد: یکی از بدترین تهدیداتی که فرهنگ ایرانی اسلامی را نشانه گرفته است بحث نظام سلطه و غرب بوده که با انواع و اقسام ترفندها سعی دارند به نظام ما ضربه بزنند.

این مسئول تصریح کرد: ماهواره دومین عامل تهدید کننده فرهنگ اسلامی ماست؛ دنیا به وسیله امواج ماهواره تهدید می‌شود و طلوع آن افول فرهنگ است چرا که هر جا نفوذ پیدا کرده ارزش‌های آن جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

فتاح‌پور در ادامه مصرف‌زدگی جامعه را یکی دیگر از عوامل تهدید کننده نام برد و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل تهدید کننده جامعه امروز ما بحث مواد مخدر است که یکی از خطرناکترین و بدترین نوع تهدیدات دنیا و به ویژه جامعه ماست.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با اشاره به انواع مواد مخدر، مهم‌ترین آسیب اجتماعی و فرهنگی جامعه را این پدیده شوم دانست و خاطرنشان کرد: این پدیده آثار و تبعات منفی متفاوتی دارد که به حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضربه می‌زند و از نظر روانی نیز تاثیرات زیان‌باری دارد.

وی به عوامل موثر در گرایش به مواد مخدر اشاره کرد و از خانواده به عنوان سنگ زیرین و عامل مهم در روی آوردن به مواد مخدر نام برد و تصریح کرد: سهل‌انگاری برخی از خانواده‌ها در تربیت اخلاقی فرزندان در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

عقده حقارت، عدم اعتماد به آینده، کمبود و ضعف اعتماد به نفس از دیگر عوامل روانی گرایش به مواد مخدر بود که توسط فرماندار چرام مطرح شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ز۳۰

منبع : فارس نیوز