مسئول امور بانوان فرمانداری بویراحمد بر لزوم آشنایی زوج‌های جوان به سبک زندگی صحیح تاکید کرد و گفت: توجه و شرکت در برنامه‌های طرح مطلع مهر در ایجاد زندگی مشترک زوج‌های جوان مفید و موثر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکرم رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد به اجرای طرح مطلع مهر در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تحکیم و تقویت بنیان خانواده و تعالی آن به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی به منظور دستیابی به جامعه پایدار، فعال و پویا در سطح کشور اجرا می‌شود.

مسئول امور بانوان فرمانداری بویراحمد با تاکید بر این‌که بیشتر ازدواج‌ها به صورت شتابزده انجام می‌شود و زوج‌ها در برخوردهای اولیه رفتارهای خود را بروز نمی‌دهند، گفت: بعد از ازدواج رفتارها و خصوصیات اخلاقی افراد مشخص می‌شود که در آن شرایط بوده که زوجین متوجه می‌شوند که چقدر از همدیگر فاصله دارند.

رحمانی ادامه داد: زوج‌های جوان در زمان بروز کوچک‌ترین مشکل، اولین راه را طلاق می‌دانند و در چنین شرایطی بدون در نظر گرفتن راه‌های عاقلانه و منطقی باشند از یکدیگر طلاق می‌گیرند.

این کارشناس بانوان با تاکید بر این‌که از هر چهار ازدواج در کشور یک ازدواج آن در سال‌های اولیه زندگی به طلاق ختم می‌شود، گفت: بروز چنین مشکلاتی در بین خانواده‌ها ناشی از عدم آگاهی زوجین از مهارت‌های زندگی است و بدون آشنایی با مسائل و مشکلات به زندگی مشترک وارد می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای آموزش‌های زندگی در بین زوج‌های جوان اذعان کرد: متاسفانه هیچ نهادی وجود ندارد که افراد قبل از تسکین خانواده مهارت‌های زندگی را آموزش دهند.

رحمانی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده باعث پدیده نابهنجار طلاق در زندگی مشترک زوج‌های جوان می‌شود از این‌رو طرح مطلع مهر به دنبال کاهش معضل طلاق و فروپاشی خانواده‌ها است که انتظار می‌رود دستگاه‌ها و نهادها شرکت در کلاس‌های آموزشی را در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول با بیان این‌که طرح مطلع مهر طی ۲۴ ساعت محورهای آموزشی، پزشکی، احکام و روانشناسی برگزار می‌شود، گفت: این طرح مختص کارمندان ادارات بوده که پنج سال از تشکیل خانواده و ازدواج آن‌ها می‌گذرد از این‌رو دستگاه‌های اجرایی باید از محل اعتبارات آموزشی خود هزینه لازم برای اجرای این طرح را ارائه و عملی کنند.

مسئول امور بانوان فرمانداری بویراحمد در خاتمه اذعان کرد: اکثر ادارات شهرستان در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح مطلع مهر هستند که امید است کارشناسان بانوان ادارات اجرای طرح را با جدیت تمام پیگیری و به مرحله اجرا بگذارند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ط۳۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس