همزمان با آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی و با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ، فرماندار و تعدادی از روسای ادارات مراسم اهدا ء کتاب در دبیرستان فرزانگان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و اسلامی گچساران، همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی ، رئیس اداره فرهنگ و اسلامی شهرستان با حضور فرماندار و دیگر مسئولین فرهنگی بیش از ۱۵۰ جلد کتاب به دانش آموزان دبیرستان فرزانگان گچساران  اهدا کرد.
سید زمان علی پور گفت: این برنامه بر مبنای تبیین منویات مقام معظم رهبری برای در دسترس قرار دادن کتاب برای اقشار مختلف جامعه است.
وی همچنین اظهار داشت :  حدود ۳ تا ۴ هزار جلد کتاب بین مساجد، کتابخانه ها، مراکز فرهنگی و ادارات شهرستان تاکنون توزیع شده است.
علی پور با اشاره به اینکه موضوع این کتاب ها، تاریخی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری است، اظهار داشت: افزایش سطح مطالعه میان نوجوانان و جوانان جامعه یکی از اهداف اصلی این فعالیت به شمار می رود تا گامی موثر در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی برداشته شود.
رئیس اسلامی گچساران با بیان اینکه این اداره آمادگی کامل برای توزیع کتاب به دستگاه های اجرایی را دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در اجرای طرح اهداء کتاب به کتابخانه‌های مساجد و سایر نهادها و مراکز آموزشی، قرآنی و ایجاد کتابخانه‌های باز‌، اهدا کتاب رایگان به عموم مردم  و اهداء کتاب به مدارس اقدامات مؤثری به انجام رسیده است تا از این طریق علاوه بر تشویق و ترغیب بیشتر آنان به امر کتابخوانی، بتوان سرانه مطالعه کتاب را افزایش داد.

منبع : سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد