مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ واحد تولید گل رز در کهگیلویه و بویراحمد به کار تولید گل رز مشغول هستند.

زواره آزادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در با اشاره به فعالیت ۱۴ واحد تولید گل رز در ، اظهار داشت: از این تعداد ۱۳ واحد در شهرستان بویراحمد و یک واحد در شهرستان دنا در حال فعالیت هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سطح مفید گلخانه‌های تولید گل رز در را بیش از ۶ هکتار عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از این میزان بالغ بر ۷ میلیون شاخه گل رز بریده تولید و روانه‌ بازار شود.

این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برداشت گل رز زمان خاصی ندارد و  به صورت متناوب انجام می‌گیرد که به طور متوسط ۶ میلیون گل رز شاخه بریده در سال برداشت می‌شود.

 آزادپور اضافه کرد: ورود افراد تحصیل‌کرده و استفاده از روش‌های نوین در تولید سبب شده تا حجم تولید نسبت به سال‌های گذشته افزایش و مصرف انرژی و آب در گلخانه‌ها بهینه شود.

وی با بیان اینکه استان‌های خوزستان، اصفهان و تهران اصلی‌ترین بازارهای گل رز تولیدی کهگیلویه و بویراحمد هستند، عنوان داشت: دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در استان است.

آزادپور با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های عظیمی در زمینه کشاورزی است، اذعان کرد: وجود اقلیم‌های متفاوت و تنوع آب و هوایی خود بزرگترین ظرفیت برای تولید محصولات متنوع در این استان است.

وی از وجود خاک حاصلخیز و رودخانه‌های متعدد و خروشان به عنوان بزرگترین پتانسیل‌ها برای رونق دادن به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و ابراز داشت: امیدواریم که با شکوفا شدن ظرفیت‌های کشاورزی در استان شاهد توسعه هرچه بیشتر کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/ذ۳۰

منبع : فارس نیوز