امام جمعه موقت یاسوج گفت: این که طرف مذاکره کننده به خصوص آمریکایی‌ها به فکر فریب ایران در مذاکرات و توافق هسته‌ای باشند خیالی واهی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت قرائت سوره جمعه گفت: خواندن این سوره و ذکر آن به اندازه ۱۰ برابر هر مسلمانی که در روی زمین است برای ذاکر آن ثواب در پی دارد.

وی با بیان ویژگی‌های امام محمد باقر (ع) ادامه داد: از امام محمد باقر (ع) به بعد و کسانی که از نسل آن حضرت بوده سادات حسنی‌الحسینی هستند.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر شخصیتی و سیما آن حضرت و امام رضا (ع) و حضرت علی‌اکبر را بسیار شبیه به پیامبر دانست و گفت: روایات زیادی وجود دارد که این موضوع را تایید می‌کند.

وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهر یاسوج به مواضع عربستان در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: اسارت ۳۰۰ تبعه تکفیری عربستان به دست نیروهای ارتش سوریه نشان دهنده این است که این کشور در ایجاد فضای ناامن خاورمیانه و منطقه نقش فراوانی دارد.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج ادامه داد: این‌ها خود را خادمین حرمین شریفین هم نام نهاده‌اند که به هیچ وجه جایگاهی در این اندازه ندارند.

موسوی‌اعظم از مذاکرات و توافق اخیر هسته‌ای ایران و طرف مقابل غربی گفت و افزود: مذاکراتی صورت گرفت و توافقی حاصل شد اما طرف غربی بداند که اگر قصد فریبکاری داشته باشد ایران هیچ‌گاه فریب نمی‌خورد و زیر بار زور و حرف نامربوط نمی‌رود.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و دیپلماسی طرفدار عدالت و یکسان‌نگری همه کشورها بوده و به همین خاطر هیچ‌گاه ظلم و زور را تحمل نمی‌کند.

موسوی‌اعظم ادامه داد: اگر روابط در صحنه بین‌الملل بر اساس قسط و عدل باشد توسط ایران پذیرفتنی است و همه مشکل ما با دنیای استکباری این است که چنین معادله‌ای را در برقراری ارتباط با دیگران نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/۲۵۷۱/م۴۰

منبع : خبرگزاری فارس