عضو گروه نذر درمانی فرهنگی مرهم از حضور رئیس جمعیت داوطلبان هلال احمر برای رسیدگی و درمان مردم روستای گاودانه که انگشتان دست خود را در راه عبور از رودخانه از دست دادند، خبر داد.

سایت مردم استان (ک و ب)؛ یکی از اعضای شورای مرکزی گروه نذر درمانی – فرهنگی مرهم در گفتگو با سایت مردم استان در ، گفت: طبق برخی رایزنی های انجام شده پی گیر حضور خانم رافع ریاست جمعیت داوطلبان سازمان هلال احمرکشور در روستای هستیم که به احتمال زیاد در دهه فجر این اتفاق می افتد.

افزود: مردم روستای گاودانه به دلیل استفاده از “جره” یا “گرگر” برای رد شدن از رودخانه ی مارون انگشتتان خود را از دست دادند که این فاجعه ی انسانی در سال ۸۹ به شکل گسترده خبری شد و در سال ۹۰ همین گروه دانشجویی و دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی دانشگاه های تهران نقشی اساسی در آوردن تیم پزشکی جراحان پلاستیک به استان و روستای گاودانه را بازی کرد که امسال نیز برای ادامه کار از خانم رافع دعوت کردیم.

این دانشجو ادامه داد:  اکنون تلاش ما بر این است که بر اساس رایزنی های گذشته این بانوی شاخص به این روستا بروند تا در پی رسالت انسانی ای که ایشان برای خود و سازمان متبوعشان، ،  قائل هستند اقدامی اساسی در جهت درمان و رسیدگی به مردم شریف این روستا و استان صورت پذیرد.

لازم به ذکر است روستای گاودانه در شهرستان کهگیلویه، یکی از روستاهای محروم استان می باشد که مردم آن به خاطر نبود پل، برای عبور از رودخانه از «گرگر» استفاده می کردند که منجر به قطع انگشتان تعداد زیادی از این مردم شده است.