رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عمل به منویات رهبری برای اجرای بهتر کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بسیاری از مشکلات کنونی را دیگر نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، با توجه به جایگاه رفیع و نقش محوری اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه در توسعه جایگاه علمی کشور و تحقق دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی و تقویت زمینه و ظرفیت‌های علمی و تربیتی استادان، پیش از امروز کارگاه آموزشی یک روزه معرفت‌افزایی ویژه اساتید و مدرسان اعضاء هیئت علمی و مدعو دانشگاه در سالن غدیر پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

رضا یوسف‌وند رئیس شورای هم‌اندیشی اساتید دانشگاه پیام‌نور استان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را تقویت زمینه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی اساتید بیان کرد و گفت: جهت توسعه جایگاه علمی کشور و تحقق یک دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی اقدام به برگزاری کارگاه معرفت افزایی کردیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: باید در زمینه‌های معرفتی و در راستای منویات مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاد اندیشی و سخنرانی‌هایی پیرامون نیاز روز جامعه برگزار شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: رهبری معظم انقلاب بیانات راهگشایی در خصوص اجرای کرسی‌های آزاداندیشی داشته‌اند که با اجرای دغدغه‌های معظم‌له بسیاری از مشکلات کنونی را نخواهیم داشت.

وی دانشگاه را محل تبادل افکار و اندیشه‌ها دانست و گفت: اساتید نیز باید در این کرسی‌های آزاد‌اندیشی نقش مؤثری ایفا کنند و با بصیرت‌افزایی در حوزه‌های مختلف موجب خروجی بهتر در این برنامه‌ها شوند.

وی تاکید کرد: در حد توان و تا جایی که ضرورت‌ها ایجاب کند نشست‌های تخصصی ویژه‌ای نیز در آینده برگزار خواهیم کرد.

این پژوهشگر ادیان و عرفان که سال گذشته به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه پیام‌نور معرفی شد، خاطرنشان کرد: تزکیه نفس بر تعلم اولی‌تر است و دانشگاه مکانی مقدس است و ایفای نقش اساتید در این زمینه حائز اهمیت بوده که باید با تاکید بر متون قرآنی و روایات اسلامی و پیروی از سیره علوی نقش خود را به نحو احسن ایفا کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط۳۰

منبع : خبرگزاری فارس