مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۶ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در بسیج دانش‌آموزی عضویت دارند.

سایت مردم استان (ک و ب)؛ در گفت‌وگو در خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به حضور فعال و تاثیرگذار دانش‌آموزان در مقاطع حساس انقلاب اظهار داشت: در شکل‌گیری انقلاب نیز دانش‌آموزان نقش بسزایی داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی سد محکمی در برابر هجمه‌های فرهنگی بیگانه است، افزود: بسیج فرهنگی برگرفته از عاشورا و محرم و تمسک به این فرهنگ مایه عزت و آبرو است.

طاهری رسالت بسیج دانش‌آموزی را انتقال فرهنگ و آرمان‌های انقلاب دانست و ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی با توسل به این فرهنگ توانستیم از ۲۴ کشور اسیر بگیریم که قدرت این فرهنگ را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: شهید فهمیده با ایثار و از خود گذشتگی توانست الگوی خوبی برای جوانان کشورمان باشد تا نوجوانان امروزی بتوانند با درس گرفتن و ادامه دادن راه شهدا در جنگ نرم امروزی با دشمن زمینه‌ساز تمدن جهانی اسلام باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بسیج دانش‌آموزی مجموعه‌ای است که در آن، پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور، جمع شده‌اند.

 طاهری گفت: در دوران سازندگی دانش آموزان نیز با حضور فعال در عرصه های سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی در سازندگی کشور نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بیش از یک سوم شهدای استان از قشر دانش‌آموز هستند، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۸۶ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در بسیج عضویت دارند.

طاهری با اشاره به حضور فعال دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در تشکل‌های دانش‌آموزی ابراز داشت: در حاضر هزار و ۱۳۸ تشکل دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.