به مناسبت ماه محرم طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۸ امامزاده شاخص کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

رامین چرومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: شناساندن مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی همواره رکن اصلی برنامه‌های فرهنگی در کشور است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در لبیک به فرامین رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و به منظور جهت‌دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیت موقوفات مربوطه طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در راستای منویات رهبری اجرا می‌کند.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اجرای طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» را در راستای منویات رهبری و با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه عنوان کرد و تصریح کرد: در سنوات گذشته استقبال از طرح بسیار رضایت‌بخش بوده که انتظار می‌رود امسال نیز بیش ‌از گذشته باشد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: طرح «بصیرت عاشورایی» به منظور تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین آحاد مردم، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به انحرافات، اجرای صحیح نیت واقفین مختص حسین ابن علی (ع) و اجرای ویژه‌ برنامه‌های مذهبی متناسب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.

چرومی خاطرنشان کرد: بصیرت عاشورایی به معنای عبرت گرفتن از واقعه عاشورا و علت قیام سالار شهیدان علیه ظلم و شناخت حقایق عمیق زندگی سراسر نور و معرفت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/م۳۰

منبع : خبرگزاری فارس