شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت با موضوع اربعین حسینی و سالگرد دفن شهدای گمنام در ۲۳ آذر ۹۲ در باشت تشکیل شد.

حجه الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، ضمن بیان عظمت حادثه عاشورا و تأثیر عظیم این حادثه ، محرم و صفر را مهمترین ظرفیت دین اسلام بیان کرد و گفت: اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم می توانیم از این ظرفیت ها استفاده بهینه داشته باشیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، تأثیر دهه اول محرم امسال در خانواده ها را مثبت ارزیابی نمود و اظهار داشت: با تعامل و همکاری و برنامه ریزی می توان تأثیر پذیری این ایام را مضاعف نمود .
امام جمعه شهرستان ، با اشاره به موضوع سالگرد دفن شهدای گمنام ابراز داشت: بیش از توان و تلاش در این زمینه فعالیت نمودیم ولی با توجه به اهمیت موضوع هنوز باید تلاش کنیم زیرا  بزرگداشت شهدای گمنام در واقع یک ظرفیت فرهنگی در شهرستان باشت است و ما باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببریم.
وی با اشاره به برنامه ریزی دقیق ایام پیش رو گفت: همه ادارات و سازمان ها با هم و متحد باید اقداماتی را انجام داده تا این مراسم‌ها همانند برنامه‌های قبل در شهر باشت و به بهترین شکل ممکن انجام شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، شورای فرهنگ عمومی را بعد از شورای تأمین موثرترین شورا بیان کرد و گفت: از دبیرخانه شورا انتظار داریم ماهی یک جلسه برگزار و اسناد و مدارک این شورا را به صورت مکتوب ارائه نماید.
فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، شورای فرهنگ عمومی را زمینه شورای تأمین برشمرد و گفت اگر از تحاظ فرهنگی دچار مشکل شویم بر امنیت هم تأثیر می گذارد.
فرماندار شهرستان باشت در خصوص شورای صیانت از حقوق شهروندی ابراز داشت: بنا به یکی از مصوبات قرار بود این شورا در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی فعالیت نماید ولی چون شورای فرهنگ عمومی نتوانست آنچنان که انتظار از آن می رفت فعالیت نماید لذا شورای صیانت از حقوق شهروندی هم نتوانست فعالیت نماید.
یزدان محمدی در خصوص اعتبارات فرهنگی گفت تمام ادارات ۵ درصد اعتبار فرهنگی دارند و می بایست طبق قانون در فعالیتهای فرهنگی هزینه نمایند که مهمترین رویداد فرهنگی پیش روی مراسم اربعین حسینی و سالگرد دفن شهدای گمنام است.

مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت  مورخ ۲۳/۹/۱۳۹۲
۱-     مصوب گردید مراسم اربعین حسینی و سالگرد دفن شهدای گمنام در روز دوشنبه مورخ ۲ دی ماه ۹۲ ساعت ۱۰ صبح در مکان (بشرط مساعد بودن هوا) گلزار شهدای گمنام ( بشرط غیر مساعد بودن هوا) مصلی نماز جمعه
۲-     مصوب گردید این مراسم با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری و هماهنگی سایر ادارات و نهادهای شهرستان انجام شود.
۳-    مصوب گردید ادارات دانشگاه پیام نور ، سپاه ، آموزش و پرورش ، بنیاد شهید و نهاد کتابخانه های عمومی  هر کدام مبلغ ۱۳۰ هزار تومان جهت تهیه بنر و نصب آن تحویل سازمان تبلیغات اسلامی نمایند.
۴-    مصوب گردید اداره اسلامی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جهت تهیه سیستم صوتی تحویل سازمان تبلیغات اسلامی نماید.
۵-    مصوب گردید شهرداری مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جهت هزینه مداح تحویل سازمان تبلیغات اسلامی نماید.
۶-    مصوب گردید وسیله نقلیه جهت اجرای این برنامه توسط فرمانداری تأمین و در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد.
۷-    مصوب گردید سپاه و نیروی انتظامی نیروی لازم جهت انجام برنامه را در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دهند.
۸-    مصوب گردید از طریق فرمانداری با اداره برق مکاتبه شود تا نیرویی جهت موارد اضطراری برق گلزار شهدای گمنام  در محل گلزار شهدای گمنام مستقر گردد.
منبع : سایت اسلامی کهگیلویه و بویراحمد