رئیس آبفای شهری یاسوج تعداد مشترکین شهری را ۵۱ هزار مشترک عنوان کرد و گفت: در سال جاری قریب به ۲ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح شهر شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، روح‌الله فعال در جمع خبرنگاران مرکز به اهداف و برنامه‌های آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: هدف آب و فاضلاب شهری تامین آب سالم برای شهروندان و دفع فاضلاب مشترکین در سطح شهر را برعهده دارد.

مدیر امور آبفای شهری یاسوج تعداد مشترکین را ۵۱ هزار مشترک آب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ مشترک فاضلاب در سطح مرکز کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

فعال با تاکید بر این‌که آب شرب شهر یاسوج از طریق ۲۲ حلقه چاه تامین می‌شود، گفت: آب شرب شهر یاسوج هفت حلقه آن در تنگ‌کناره ضلع غربی سرآبتاوه، ۱۰ حلقه آن کنار رودخانه بشار، سه حلقه در تنگ مهریان و دو حلقه آن کنار ترمینال قدیم یاسوج تامین می‌شود.

وی ادامه داد: آب کمکی حلقه‌های آب از طریق چشمه‌ محمودآباد، چشمه آب نهر و چشمه آبشار وارد مخازن می‌شود.

رئیس امور آبفای شهر یاسوج در ادامه به وضعیت بهداشتی آب شهر یاسوج اشاره و اذعان کرد: تمام مخازن در سال جاری از طریق سیستم آب ژوال که جایگزین سیستم کلرزنی شده صورت می‌گیرد و عملیات لازم به منظور گندزدایی آب سطح شهر یاسوج صورت می‌گیرد.

فعال با بیان این‌که با ورود سیستم آب ژوال به منابع آب سطح شهر خطر احتمالی و بهداشتی را کاهش می‌یابد، گفت: روزانه نمونه‌گیری میکروبی و شیمیایی از طریق آزمایشگاه‌ مرکزی و مراکز بهداشت صورت می‌گیرد تا بتوان از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر این که استفاده از آب ژوال در یاسوج به حد نرمال رسیده است، اذعان کرد: بر اساس نظرات کارشناسی مرکز بهداشت در سال جاری کیفیت آب از لحاظ بهداشت و کلرزنی مناسب ارزیابی شده که ۴۰ درصد در وضعیت مطلوب گزارش شده است.

مدیر امور آبفای شهری یاسوج مهمترین مشکل در حوزه کاری را  ساخت و سازهای بی‌رویه در حاشیه‌های شهر عنوان کرد و گفت: به منظور مقابله با هرگونه ساخت و ساز و انشعابات غیر مجاز در سطح شهر چهار اکیپ پیمانکاری را به کار گرفتیم.

فعال در خاتمه تعداد انشعابات غیر مجاز در سال جاری را ۲ هزار انشعاب عنوان کرد و گفت: تنها اهرمی که از آن استفاده می‌کنیم قطع انشعابات غیرمجاز بوده که انتظار می‌رود شهروندان همکاری لازم با مجموعه آب و فاضلاب را داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ط۳۰

منبع : فارس نیوز