رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: اداره بهزیستی بیش از ۴۰۰ معلول در شهرستان را شناسایی کرده و مورد حمایت خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، نورعلی کاظمی شامگاه سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ۱۲ آذر روز جهانی معلولان گفت: اعلام این روز به نام معلولان از سوی مجمع عمومی سازمان ملل به معنای ارج نهادین به تجارب و توانمندی‌های انسان‌هایی است که با معلولیت‌های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: این روز فرصتی برای جلب توجه کشورها و جامعه جهانی به پدیده معلولیت و بررسی مشکلات انسان‌های معلول در جامعه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده هم از جامعه جهانی مستثنی نبوده و بیش از ۴۰۰ معلول را در خود جای داده است.

وی افزود: از این تعداد بیش از ۲۴۷ نفر معلول جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، ایزوله و ضایعه نخاعی بوده که از این تعداد  بیش از ۳۰ نفر دانشجو و  ۷۵ نفر دانش‌آموز هستند.

کاظمی یادآور شد: در حال حاضر هم ۱۰۰ نفر پشت نوبتی بوده که در صورت تأمین اعتبار از حمایت این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: پشت نوبت بودن به معنای این نبوده که هیچ‌گونه خدماتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد بلکه کمک‌های موردی و درمانی و … به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در ادامه به ساخت مسکن معلولان اشاره کرد و گفت: تأمین کمک‌ هزینه درمانی، کمک هزینه ساخت مسکن، ازدواج، جهیزیه، وسائل کمک پزشکی و صدور دفترچه درمانی از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای حمایت از این قشر آسیب‌پذیر است.

کاظمی افزود: تا کنون چندین طرح و تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار معلولان و مددجویان قرار گرفته و در آینده نیز به سطح وسیع‌تری گسترش خواهد یافت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به اولویت کاری سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و ضایعات اجتماعی را مهمترین اولویت کاری خود قرار داده و در این زمینه تلاش‌های لازم را به کار خواهد بست.

وی به ارائه خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره‌ای در شهرستان لنده به همه زوج‌های جوان قبل، حین و بعد از ازدواج مشاوره داده می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/غ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس