عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس در دانشگاه یاسوج با اشاره به لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: برای این مهم باید زیر ساخت‌های صنعتی در استان فعال باشد و متاسفانه سهم کهگیلویه و بویراحمد از صنعت تنها نیم درصد است.

غلام محمد زارع در گفتگو با خبرنگار سایت مردم در حاشیه برگزاری نمایشگاه جشنواره حرکت در ، نمایشگاه جشنواره حرکت دانشجویی را نمونه ای از توانمندی های ذهنی و علمی دانشجویان این دانشگاه دانست و بیان داشت: در طراز علمی دانشگاه های خوب کشور است که به واسطه دانشجویان نخبه و خلاقیت های علمی در این دانشگاه در قالب انجمن های علمی و و تشکل های دانشجویی نمود پیدا کرد.

وی را صنعت ضعیفی دانست و افزود: صنعت استان، صنعت ضعیفی است که برای فعال سازی این صنعت تلاش می کنیم و موفق شدیم طی سه سال اخیر سه صنعت غیر فعال استان را دوباره به چرخه فعالیت برگردانیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: از صنعت تنها نیم درصد است که دنبال آن هستیم تا سهممان را در صنعت کشور افزایش دهیم.

زارع با اشاره به لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: برای اینکه دانشگاه بتواند در تعامل با صنعت باشد و از ظرفیت صنعت استفاه کند و صنعت نیز از ظرفیت دانشگاه بهره ببرد، باید زیر ساخت های صنعتی مان را تقویت کنیم و امیدواریم اگر شرایط مالی کشور تقویت شود بتوانیم این نقش را به خوبی ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه با صنعت و بخش های مختلف ارتباط پیدا کند و این ظرفیت علمی در تعامل عملی با محیط بیرون قرار گیرد، قطعا دانشجوی فارغ التحصیل، دانشجویی توانمند و مجهز به دو سلاح علم و عمل خواهد بود.