حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان فعال فرهنگی طی یادداشتی با ذلت خواندن سند ۲۰۳۰ یونسکو به واکنش قاطعانه مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرده است: ای وای بر ما اگر وجود نازنین و نورانی رهبری معظم نبود،چه بر سر این ملّت می آمد!

یاسوج ۲۴: حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان فعال فرهنگی طی یادداشتی با ذلت خواندن سند ۲۰۳۰ یونسکو به واکنش قاطعانه مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرده است: ای وای بر ما اگر وجود نازنین و نورانی رهبری معظم نبود،چه بر سر این ملّت می آمد!

این سند در سال ۲۰۱۵ میلادی با عنوان و پوشش سواد و افزایش کیفیت آموزش یا ( ) با ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه در سازمان ملل به تصویب رسید و کشورهای عضو ملزم به رعایت آن شدند.

* این سند اهداف خاصی را به دنبال دارد (که به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد) و یونسکو مسئول اجرا و پیگیری آن است که در اواخر آذر ماه ۱۳۹۵ مسئولان اجرایی کشورمان آن را امضاء و خود را ملزم به اجرای آن کردند. 

*در این بخش به بعضی از مفاد آن سند اشاره می‌کنیم تا خوانندگان عزیز متوجه شوند که چه اهداف شیطانی و غیر انسانی در ورای این حرکت بوده و چگونه صهیونیست‌ها توانسته‌اند کاپیتولاسیون علمی را به کشورهای جهان تحمیل نمایند.

– توجه به الگوی غربی که مبتنی بر مادی گرایی و لذّت جویی است.

– تربیت انسان با الگوی غربی (که خبری از اخلاق و معنویات در آن نیست).

۳- تربیت انسان بر اساس اولویت‌های جهانی (که در آن حمایت از محرومان و مستضعفان و مبارزه با استکبار خبری نیست).

– برابری جنسیتی در این سند یعنی استفاده از زن به عنوان کارگر ارزان قیمت و نابودی خانواده و کرامت زن.

– الزام دولت‌ها برای ادغام اهداف جهانی با اهداف ملّی که مهمترین راه نفوذ در دستگاه های حاکمیتی است.

– در این سند به دنبال شاخص‌های شهروند جهانی است با نگاه لیبرال دموکراسی و سرمایه داری غربی

– یونسکو در این سند به دنبال ارزش‌های لیبرالیستی و سکولاریستی در نظام تعلیم و تربیت در کشورهای مختلف جهان است.

– اینها به دنبال صلح جهانی از طریق اصلاح بنیادین مفاهیم آموزشی و تربیتی در جوامع به نفع رژیم صهیونیستی هستند.

– الزام دیگر جمع آوری اطلاعات و آمار معتبر آموزشی و تربیتی به صورت منظم برای یونسکو و دسترسی رژیم صهیونیستی است.

-جهانی شدن آموزش عالی یا بین المللی سازی آموزش عالی ایران یکی دیگر از الزامات این سند است.

– جهانی شدن و تصاحب شرکت‌های چند ملیّتی بر مدارس بویژه در کشورهای جهان سوم و خاورمیانه و نفوذ به بالاترین نهادهای دولتی و پیوستن به سازمان تجارت جهانی و بهره‌مندی از فاکتورهای اقتصادی و سیاسی غربی.

– ورود بعضی مفاهیم و مطالب به کتاب‌های درسی که قطعا با فرهنگ اسلامی ما سازگار نیست.

– در برنامه توسعه پایدار از ارزش‌ها و اصول جهان شمول از فبیل همبستگی جهانی، صلح جهانی، احساس همدردی با انسانها و … برای محو ضدیّت با رژیم صهیونیستی الزام دیگر این سند است.

– در این سند، تربیت انسان بر اساس مکتب اومانیسم مورد تأکید است که با تربیت انسان خلیفه الله در سند تحول بنیادین کاملا در تضاد است.

– مبارزه با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و تهی نمودن و هویّت زدایی.

– آموزش جنسی تحت عنوان بهداشت برای کودکان، جزو حقوق کودکی می‌دانند که حتی به بلوغ جنسی نرسیده است.

-یونسکو جمهوری اسلامی را به عنوان کشور پیشگام اجرای تدارکات لازم برای سند۲۰۳۰ معرفی کرده و از طرف غرب از ایران تقدیر می‌کند.

 حال ما چند پرسش از مسؤولانی که این سند ننگین را امضاء و اجرا کردند داریم: آیا اسناد بالا دستی در حوزه آموزش و فرهنگ که مدت زیادی از وقت بیت المال صرف آنها شده جامع‌تر و کامل‌تر از این سند ننگین نیستند؟ آقایان مسئول پاسخ دهند که چه سنخیتی بین فرهنگ متعالی و انسان ساز اسلام و فرهنگ معیوب و فاسد غرب وجود دارد که آنچه از قرآن و عترت استفاده می‌شود را کنار بگذاریم و آنچه از افکار پوسیده غربی است جایگزین کنیم.

چرا این سند ذلّت بار را که با مبانی اسلامی و ارزشی ما در تضاد است بی سر و صدا و محرمانه امضا می‌شود و خود را ملزم به اجرای آن می‌دانید اما اسناد بالا دستی همانند سند تحول در آموزش و پرورش که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است را کنار می‌گذارید آیا این است ولایت پذیری و اعتقاد به ولایت فقیه؟

آقایان محترم چگونه دم از ایران و ایرانی می‌زنند اما در پذیرش همچو سندی همه ی ارزش‌های اسلامی ایرانی را به حراج می‌گذارند و حاضر می‌شوند تمام آمار و اطلاعات لازم را به دشمنان این ملّت بدهند آیا این دفاع از عزّت ملّت ایران است؟

 مسئولان محترم دیگر، همانند مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی چرا فریاد نزدند و چرا جلوی این حرکت ننگین و صهیونیستی را نگرفتند یا می‌دانستند پس چرا به وظیفه خود عمل نکردند یا نمی‌دانستند پس چگونه با عدم رضایت نایب امام زمان (عج) از این برجام علمی فرهنگی خاموش و بی سر و صدا قبول مسئولیت می‌کنند، چه پاسخی دارند و چرا عذرخواهی ننمودند؟

آقایان محترم متوجه نشدند که با یک عملیات نرم علمی توسط دشمنان بویژه در حوزه آموزش و پرورش چگونه سرمایه‌های انسانی این ملّت فاسد می‌شوند، چگونه شرکت‌های چند ملیتی صهیونیستی مدارس ما را تصاحب می‌کنند، چگونه با این حرکت ریشه دین و ایمان بچه‌های ما را می‌زنند، چگونه دشمنی با استکبار و رژیم صهیونیستی در صلح جهانی و همدردی با انسان‌ها محو می‌شود و چگونه سبک زندگی اسلامی ایرانی به سبک زندگی فاسد غربی تبدیل می‌شود. ای وای بر ما اگر نبود وجود نازنین و نورانی رهبری معظم چه بر سر این ملّت می آمد! والعاقبه للمتّقین/فارس