یاسوج – ایرنا- مدیرامور شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد با تشریح جزئیات ارایه تسهیلات مسکن در این استان، گفت: سقف وام مسکن برای زوج های جوان ۶۰ و سایر افراد نیز ۴۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

سید فرشید موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز ارایه این تسهیلات در استان خبر داد و افزود: وام خرید و یا ساخت مسکن برای زوج های جوان ۵۰ میلیون ریال تعیین شده که با احتساب وام ۱۰۰ میلیون ریالی (جعاله) به ۶۰۰ میلیون ریال می رسد.

وی بیان کرد: سقف تسهیلات مسکن برای سایر افراد را نیز ۳۵۰ میلیون ریال تعیین و با احتساب وام ۱۰۰ میلیون ریالی برای تعمیرات نیز به ۴۵۰ میلیون ریال می رسد.

موسوی با تبیین جزئیات وام مسکن زوج های جوان گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار زوج های جوانی که مشمول دریافت تسهیلات مسکن ۵۰۰ میلیون ریالی شده اند، می توانند برای همان واحد مسکونی وام جعاله ۱۰۰ میلیون ریالی را نیز در صورت دارا بودن شرایط دریافت کنند.

وی ابراز داشت: زوج های جوانی که تاریخ ازدواج آنها از ۱۷ دی ۹۲ باشد مشمول دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی مسکن و ۱۰۰ میلیون ریال وام جعاله خواهند شد.

موسوی تصریح کرد: براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار سایر افراد نیز می توانند ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن و ۱۰۰ میلیون ریال نیز وام جعاله از شعب مختلف بانک مسکن این استان دریافت کنند.

مدیرامور شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد میزان سود این میزان تسهیلات را ۱۵درصد اعلام کرد و افزود: دوره بازپرداخت این وام نیز حداکثر تا ۱۲ سال تعیین شده وبا توافق مشتری و بانک امکان کاهش این زمان با احتساب افزایش میزان پرداختی اقساط نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقساط پرداختی به دو صورت ساده و پلکانی و به تایید مشتری تعیین خواهد شد، یادآور شد: میزان اقساط پرداختی به صورت ساده ۵۳۰ هزار تومان و به صورت پلکانی نیز از ۴۷۰ هزار تومان آغاز و تا مبلغ ۶۷۰ هزار تومان نیز دریک بازده زمانی مشخص افزایش پیدا خواهد کرد.

موسوی اضافه کرد: افراد می توانند با مراجعه به شعب مختلف بانک مسکن این استان و با ارایه سند جهت ساخت و یا خرید مسکن اقدام به تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات مسکن کنند.

وی ارایه تسهیلات برای خرید مسکن را از طریق فروش اوراق در سازمان بورس کشور دانست و افزود: مردم می توانند مبالغی را برای خرید این اوراق همزمان با تشکیل پرونده به بانک پرداخت کنند.

موسوی افزود: برای رفاه حال و جلوگیری از مراجعات مکررمردم به سازمان بورس، خرید این اوراق هم اکنون با همکاری این سازمان در همه شعب بانک مسکن فراهم شده و مردم می توانند با مراجعه به شعب مختلف درخواست ارایه کد بورس و خرید اوراق خود را ثبت کنند.

موسوی به مزایای افتتاح حساب ˈممتازˈ برای خرید این اوراق در شعب مختلف بانک مسکن اشاره کرد و افزود: این نوع حساب برای سپرده گذار و وام گیرنده هر دو مفید و سود ده است.

وی افزود: فرد سپرده گذار به صورت روز شمار ۲۳ و نیم درصد سود می گیرد و از مزایای افزایش نرخ اوراق در فرابورس نیز بهره مند می شود و مردم بدون سپرده گذاری و در یک فرایند مناسب علاوه بر دریافت سود به راحتی نیز صاحب مسکن خواهند شد.

وی تاکید کرد: سود روز شمار حساب ممتاز که از محل آن همین اوراق تسهیلات مسکن پرداخت می شود، به نوعی بالاترین سود پرداختی از سوی بانک ها است و مردم می توانند در این حساب سرمایه گذاری کنند.

موسوی حداقل افتتاح این حساب را در استان پنج هزار تومان و حداکثر ۲۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: هرچه میزان مبالغ سپرده گذار بیشتر باشد فرد می تواند در شرایط رقابتی نیز صاحب اوراق بیشتری از بازار بورس شود.

وی افزایش تسهیلات مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال را ابتکاری جالب از سوی دولت تدبیر و امید دانست و افزود: این مهم علاوه بر جلوگیری از رکود و یا تورم بازار مسکن موجب تثبیت قیمت ها و رونق اشتغال و سرمایه گذاری در کشور خواهد شد.

۶۷۱/۷۵۳۰

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا