رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مواد مخدر یکی از مهمترین ابزارهای استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران است که آمریکا در افغانستان تولید را افزایش و قیمت را کاهش داده چراکه به دنبال منافع اقتصادی نیست و گرنه همین مواد مخدر را در اروپا و آمریکا با چند برابر قیمت می فروختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح،  سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه ستاد "بسیج همه جانبه علیه اعتیاد و مواد مخدر شهر قدس" که در سالن جلسات ناحیه مقاومت سپاه این شهر تشکیل شد اظهار داشت: مواد مخدر یکی از مهمترین ابزارهای استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران است که آمریکا در افغانستان تولید را افزایش و قیمت را کاهش داده چراکه به دنبال منافع اقتصادی نیست و گرنه همین مواد مخدر را در اروپا و آمریکا با چند برابر قیمت می فروختند.

سردار نقدی به تشکیل قرارگاهی برای هدایت طرح بسیج همه جانبه علیه اعتیاد و مواد مخدر در شهر قدس به فرماندهی سردار فضلی اشاره نموده و افزود: مبارزه با مواد مخدر وظیفه بسیج نیست ولی به دلیل بزرگ شدن این مسئله، بسیج به کمک نهادهای مسئول آمده است همانطور که در دفاع مقدس مسئول اصلی دفاع نظامی با ارتش بود ولی به دلیل گستردگی جنگ تحمیلی، بسیج مردمی و سایر نهادها وارد دفاع مقدس شدند و به پیروزی رسیدند.

وی از انتخاب پنج شهر در کشور برای اجرای آزمایشی این طرح خبر داده و تصریح کرد: مراحل مختلف این طرح بصورت آزمایشی اجرا می شود تا با تشخیص مشکلات و اعمال اصلاحات، طرح بتواند در سطح کشور اجرایی شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین استقبال بسیار خوب وزیر کشور از این طرح را یادآور شده و بیان کرد: ایجاد برانگیختگی در تمام مردم شهر برای تنفر عمومی از اعتیاد و مواد مخدر و اتمام حجت با قاچاقچیان و مصرف کنندگان از اولویت های اجرایی در این طرح می باشد تا ضمن برطرف کردن و برداشتن ظواهر این بلای خانمان سوز در سطح شهر، برای علاج قطعی اشخاص آلوده، بسیج عمومی تشکیل و با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در شهر اقدام شود.

وی ایجاد نفرت عمومی در جامعه را باعث عدم بازگشت دوباره به اعتیاد دانسته و خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از کمک های مردمی همانطور که برای عزاداری محرم هزینه می شود، امداد و نجات را برای همه افراد در پیش گرفت و در مرحله آخر توسط نهادهای مسئول، برخورد بسیار قاطع و شدیدی علیه اصرار کنندگان بر این کار صورت پذیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، مبارزه با مواد مخدر را در کاهش چشمگیر معضلات اجتماعی و امنیتی موثر دانسته و تاکید کرد: با اجرای آزمایشی این طرح می توان خلاهای طرح را استخراج و حتی قوانین مورد نیاز را به تصویب رساند مانند اینکه چرا نمی توان برای ارشاد یک نفر از قدرت احضار دادستانی استفاده کرد.

انتهای پیام

 

منبع: پایگاه اینترنتی بسیج،

منبع : سپاه فتح استان ک-و-ب