مسئول روابط عمومی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به جامعه گفت: رسانه‌ها باید به صورت مداوم مردم را نسبت به مضرات تخریب منابع طبیعی آگاه کنند.

سعید نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در با اشاره به ضرورت وجود عزم همگانی برای صیانت از منابع طبیعی اظهار کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مختص گروه و یا عده خاصی نیست بلکه وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: چهار فصل مواهب طبیعی متعددی از قبیل جنگل و مرتع برخوردار است به همین دلیل باید سعی کنیم تا با دغدغه خاطر و احساس مسئولیت هرچه بیشتر  از این منابع صیانت کنیم.

نظری گفت: برخی افراد سودجو برای کسب منافع مالی اقدام به تخریب و نابودی عرصه‌های منابع طبیعی می‌کنند و در پاره‌ای موارد با بی‌احتیاطی باعث بروز برخی آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ و مراتع می‌شوند.

مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز برخی آتش‌سوزی‌ها در سال‌های گذشته که باعث وارد  آمدن خسارت‌هایی به برخی  مراتع و پوشش‌های جنگلی شد، افزود: همه ساله با آغاز فصل گرما و خشک شدن علف‌ها در مراتع و جنگل شرایطی به وجود می‌آید که وقتی با چاشنی بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی برخی افراد محدود  همراه شود باعث بروز آتش‌سوزی‌ها در دامن طبیعت می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها در سال ۹۲ نسبت به سال‌های قبل از آن به صورت محسوسی کاهش یافته بود، افزود: امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌هایی که از سوی رسانه‌ها انجام می‌شود در سال جاری دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

نظری به ظرفیت مهم رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها در امر جلوگیری از تخریب منابع طبیعی می‌توانند بسیار مثمر ثمر باشند و مردم را نسبت به مضرات تخریب منابع طبیعی آگاه کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/ی۳۰

منبع : فارس نیوز