فرماندار چرام بر مردمی بودن دهیاران و شوراها تاکید کرد و گفت: دهیاری‌ها و شورا‌ها از تبعیض بین مردم بپرهیزند و همه را به یک چشم ببینند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ابراهیم فتاح‌پور صبح امروز در حاشیه اولین نشست دوره‌ای دهیاران و شوراهای روستایی شهرستان چرام با اشاره به اهمیت جایگاه روستاییان و با بیان اینکه هرچه داریم از روستاییان است و روستازادگان محترم هستند، گفت: اگر پیرامون خود را بررسی کنیم مسئولان ارشد کشوری از نقاط روستایی به پا خواسته‌اند و عرض اندام می‌کنند.

وی با اشاره به اولین نشست دوره‌ای دهیاران در شهرستان چرام بر این مطلب تاکید کرد که جایگاه شوراها و دهیاران تثبیت شده است و ادامه داد: دهیاران مدیران ارشد روستاها هستند و جایگاه آنان جایگاه خطیر و ارزشمندی است که امیدواریم تعامل دوسویه‌ای بین مسئولان ادارات، نهادها و ارگان‌های دولتی با دهیاران باشد.

فرماندار چرام افزود: مسئولان باید دهیاران را به عنوان یک مسئول و یک بازوی اجرایی بپذیرند، آنان برآیند عمومی نظر مردم هستند تا بتوانند زحمات مردم را جبران کرده و با پیگیری مسائل و مشکلات اعتماد مردم را جلب کنند.

این مسئول با متذکر شدن این مطلب که دهیاران باید پایه همکاری خوبی برای مسئولان باشند، گفت: دهیاران باید با بخشداران تعامل داشته باشند چراکه بخشداران در واقع رئیس جمهور کوچک در سطح بخش‌ها هستند و جایگاه سیاسی و اجرایی دارند که وزین و محکم است.

فتاح‌پور با بیان اینکه دهیاران و شوراها همیشه یک گام از سایر مسئولان جلوتر هستند، خاطرنشان کرد: در زلزله آذربایجان اولین گروهی که با همان نیمچه وسایل کمک کردند، دهیاران بودند که از طریق جلب مشارکت مردمی توانستند به مدیریت بحران آن زمان مساعدت کنند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام، تداخل وظیفه را دلیل برخی از مشکلات نام برد و تصریح کرد: شورا وظیفه نظارت بر عملکرد دهیاری را دارد و دهیاری نیز طی فرآیند قانونی انتخاب شده و شرح وظایفی دارد که هدف آن خدمت بی‌منت بین مردم است.

وی بر مردمی بودن دهیاران و شوراها تاکید کرد و افزود: از تبعیض بین مردم بپرهیزید، گاهی اخباری محرمانه به فرمانداری و بخشداری مبنی بر اینکه شوراها و دهیاران بین مردم تفاوت قائل می‌شوند، می‌رسد، اینگونه عمل نکنید چراکه شما برآیند چکیده و نظر مردم هستید و تبعیض قائل شدن هم ضدشرع و هم ضدقانون است.

فرماندار چرام با اظهار تاسف از اینکه امروزه روستاهای ما به عمده‌ترین تولیدکننده‌های زباله تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: در گذشته در مناطق روستایی پسماند و زباله‌ای نبود ولی امروز چون فرآیند فرآیندی صنعتی است، یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های ما دفع پسماندها و زباله‌ها شده است.

این مسئول با اشاره به این مطلب که روستاییان ما بحث خودکفایی گذشته را ندارند، زندگی ما وابسته به غرب شده که با توجه به شعار سال باید دقت کنیم بتوانیم مدیریت کنیم و خودکفایی را به جامعه روستایی برگردانیم، گفت: مردم توقعات بالایی دارند چراکه در فرهنگ مشارکت‌پذیری به توقعات آنان ضربه زده‌ایم بنابراین باید مدیریت کنیم تا این تعهد کمرنگ شده را پررنگ کنیم.

فتاح‌پور به مسئله اعتیاد به عنوان پدیده شوم جامعه امروزی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بحث مواد مخدر که موضوع روز است مدنظر قرار گیرد، گفت: اعتیاد پدیده شومی شده است که به تمام اقشار سرایت کرده است بنابراین وظیفه دهیاران و شوراهای است که ارشاد و راهنمایی به شکل محرمانه داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/م۳۰

منبع : فارس نیوز