امام جمعه لنده با بیان اینکه دنیا طلبی و سقوط خواص قیام عاشورا را رقم زد گفت: امروزه خطر دنیا طلبی در جامعه احساس شده و خود را در پدیده‌هایی همچون گران‌فروشی و احتکار بروز می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی به ویژگی‌های عبادالرحمن اشاره کرد و گفت: بندگان خاص خدا با تواضع و فروتنی، مدارا و گذشت، نماز شب، دعا کردن برای برطرف کردن عذاب، تعادل در انفاق، اسراف نکردن، موحد بودن و پرهیز از شرک و عدم شهادت باطل خود را به خدای سبحان نزدیک می‌سازند.

وی افزود: شهادت دروغ عاملی برای گناهان بزرگتری همچون تهمت و افترا به دیگران است.

امام جمعه لنده گفت: رضایت خدا را ملاک قرار دادن باعث جلوگیری از شهادت دروغ جلوگیری می‌شود.

کیانی‌اصل تصریح کرد: در بسیاری از موارد شهادت دروغ زندگی را بر خانواده‌ها و جامعه تنگ می‌سازد و وجهه قاضی و قضاوت را در میان مردم بد جلوه می‌کند.

وی در ادامه به ماه محرم، ماه حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و افزود: شور و هیجان مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی اوج ارادت را نسبت به اهل‌بیت به تصویر کشید.

امام جمعه لنده در ادامه از تلاش صدا و سیما و خبرگزاری‌ها برای پوشش حداکثری برنامه‌های عزاداری در استان تقدیر کردن و گفت: پخش زنده تصاویر از شبکه‌های سراسری خود عاملی برای نهادینه شدن فرهنگ‌ عاشورا و ماندگاری عزاداری سنتی در سطح کشور خواهد بود.

کیانی‌اصل یاد آور شد: ما در ایام محرم باید چیستی و چرایی قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنیم تا مردم با فلسفه قیام عاشورا آشنا شوند.

وی افزود: آنچه باعث به وجود آمدن واقعه کربلا و قیام عاشورا شدن سقوط خواص جامعه و دور شدن از و پیروی از هواهای نفسانی بود.

کیانی‌‌اصل گفت: امتیاز طلبی خواص و دنیا طلبی باعث تشویق آنان به سقوط بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از انحرافات امروز جامعه در اثر دنیا طلبی است گفت: دنیا طلبی و زیاده‌خواهی خطری است که امروزه جامعه ما را تهدید می‌کند و باعث فشار اقتصادی به مردم می‌شود.

امام جمعه لنده خاطرنشان ساخت: احتکار و گرانفروشی دو پدیده اقتصادی در جامعه نتیجه دنیا طلبی است.

وی در ادامه گفت: بی تفاوتی و ترس خواص جامعه در روز عاشورا باعث شد باطل از حربه‌های خود بیشتر استفاده و قیام عاشورا را به وجود آورد.

کیانی‌اصل در ادامه به ماندگاری قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: آنچه باعث ماندگاری قیام عاشورا شده حق‌طلبی امام حسین(ع) بود.

وی به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری کتاب باید وارد زندگی مرد شود تا پیشرفت و ترقی در جامعه نمود پیدا کند.

امام جمعه لنده افزود: هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود مگر در سایه علم که آن هم زیر بنایی به مطالعه لازم دارد.

وی به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: آزادسازی سوسنگرد نقطه عطفی در پیروزی رزمندگان اسلام و ایران بوده است.

در پایان نماز جمعه مراسم مداحی و روضه‌خوانی توسط حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا برگزار شد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ر۴۰

منبع : خبرگزاری فارس