امام جمعه موقت لنده با اشاره به حساسیت دانشگاه‌ها گفت: دشمن از اسلامی شدن دانشگاه‌های ما هراسناک بوده و برای انحراف در این مسیر توطئه‌های بسیاری از جمله تهاجم فرهنگی را طراحی و اجرا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در بازدید از دانشگاه پیام نور لنده به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۵ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد به دنبال انحراف فکری و اندیشه‌ای در جوانان ما بوده‌اند.

وی افزود: دشمنان اسلام و ایران برای حذف اعتقادات دینی و اندیشه‌های اسلامی از دانشگاه‌ها تلاش بسیاری کرده و امروزه هنوز هم به دنبال آن هستند.

امام جمعه موقت لنده گفت: دانشگاه‌های ما تولید علم را همراه با تقویت معنویت در دانشگاه‌ها به دست آورده و امروز به عنوان علم‌داران علم و معنویت در جهان هستند.

‌الهی‌نیا تصریح کرد: ضمیر دانشجو پاک و با اصلت است و دشمن می‌خواهد با ایجاد تفرقه و جدایی و شک و تردید در دانشجو، هدف انقلابی دانشجویان را منحرف و او را از ارزش‌های دینی و انقلاب خود دور سازد.

امام جمعه موقت شهرستان لنده با اشاره به پیشرفت‌های علمی و تحصیلی دانشجویان ایران اسلامی گفت: فکر و اندیشه با بصیرت مختص دانشجویان بوده و دشمن با هر اقدام به موقع و اندیشمندانه دانشجوی ایران سیلی محکمی خورده و شکست را متحمل شده‌ است.

وی به فعالیت‌های دانشجویان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: حجاب از مقوله‌هایی است که امروز دانشگاهیان ما باید با رعایت آن ظرفیت معنوی خود را بالا ببرند.

‌الهی‌نیا افزود: حجاب مختص خواهران به تنهایی نبوده و هر دانشجو یا شخص عادی باید آن را رعایت کند.

وی برگزاری نشست‌های حجاب و عفاف را در دانشگاه‌ها ضروری دانست و گفت: خواهران دانشجو با حفظ حجاب اسلامی خود در دانشگاه‌ها می‌توانند مشت محکمی بر دهانه سردمداران تهاجم فرهنگی غرب بزنند.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده خاطر نشان ساخت: دانشگاه‌های اسلامی وظایف مختلف و متعدد دیگری نیز دارند که می‌توان به ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی و جایگزین کردن آن با فرهنگ غربی اشاره کرد.

‌الهی‌نیا در ادامه به بیان این‌که دانشجو منشأ تحول و تحرک در جامعه است یادآور شد: دانشجویان با حضور پر صلابت و با اقتدار خود در عرصه‌های مختلف و از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس جهان افتخارات بسیاری را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

وی به لزوم بصیرت افزایی و بیداری دانشجویی اشاره کرد و گفت: در مقاطع مختلف و برهه‌های زمانی آگاهی و بصیرت و بیداری و جنبش دانشجویان به همگان ثابت شده است.

الهی‌نیا در ادامه به نقش تعیین کننده دانشجویان در برخی از تحولات سیاسی کشور گفت: دانشجویان باید با تفکر و اندیشه‌ناب خود بتوانند جهت دهی مثبتی را به جامعه بدهند و نگذارند اندیشه‌های غلط به دانشگاه‌ها رسوخ کند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ش۳۰

منبع : خبرگزاری فارس