با حضور مسئولان استانی و کشوری، داوطلبان نمونه هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز همایش نکوداشت روز جهانی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این همایش با اشاره به ثواب انفاق و نقش منفق و منافق اظهار کرد: منفق کسی است که بر همه ظرفیت‌هایش امیر باشد، ظرفیت‌هایی چون مال، عمر، قدرت و مسئولیت و منافق کسی است که نفس و کلامش بر او امیر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هر انسان منفقی مؤمن است زیرا مسئولیتش در برابر یک یک امانت در پیشگاه الهی می‌داند، پس کسی که دارای چنین ویژگی‌هایی است یک داوطلب واقعی است.

در ادامه این برنامه حسین عبودی، هلال‌احمر را به عنوان یک جبهه پویا برای اشاعه محبت، دوستی و وفا دانست و گفت: یک هزار و ۴۰۰ سال پیش نبی اکرم (ص) فرهنگ ایثار، گذشت، محبت و دوستی را نهادینه کردند.

معاون حمایتی سازمان داوطلبان کشور با اشاره به این مطلب که امام حسین (ع) به عنوان یک داوطلب واقعی از جان و مال و همه هستی خود در راه خدا گذشت، عنوان کرد: مهم داوطلب بودن در راه خدا است، یعنی از آن چیزی که دوست داریم بگذریم و نه از آن چیزی که اضافه داریم.

وی افزود: ارائه خدمات در جایی که نیاز نیست بازدهی و لذت خاصی ندارد چرا که باید جایی داوطلب بود که نیازمند واقعی است.

در این همایش از داوطلبان نمونه جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدا لوح ساس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ط۲۰

منبع : خبرگزاری فارس