امام جمعه دهدشت داشتن فکر سیاسی برای دانشجو را لازم خواند و با اذعان به اینکه شتاب علمی با حرکت سیاست‌زدگی گرفته می‌شود، گفت: دانشگاه نباید جولانگاه مسائل سیاسی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نماز جمعه این هفته دهدشت با حضور پرشور مسئولان و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه، با توصیف صفات خداوند، اظهار داشت: چیزی که باعث می‌شود انسان از برکات الهی در زمین محروم بماند و مشکلات اقتصادی، اجتماعی، جنگ و خونریزی رواج پیدا کند، گناه بشر است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه برخی انسان‌ها تا زمانی‌که دچار مشکل نشوند به یاد خدا نمی‌افتند، تصریح کرد: کشورهای اروپایی با وجود برخورداری از نعمت‌های سرشار الهی، به نام دموکراسی علیه بشریت جنگ و خونریزی به پا می‌کنند.

خطیب جمعه دهدشت تلاش رسانه‌های غربی را مخالفت با ارزش‌های دینی و جنگ با خدا و انبیای الهی دانست و افزود: هدف این رسانه‌ رواج فحشاء و برهنگی است.

حسینی زحمات چندین ساله انبیای الهی در راه دین و ارزش‌های اسلام را در معرض خطر خواند و با بیان اینکه منشأ خیلی از امراض و گرفتاری‌ها، سوء اراده انسان است، ابراز داشت: اگر ما راه انبیای الهی را برویم دچار لغزش نخواهیم شد.

*بی‌مهری برخی مسئولان باعث کند بودن روند ساخت مصلای دهدشت شد

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به افتتاح مصلای امام خمینی(ره) تصریح کرد: انتظار می‌رفت با گذشت بیش از یک‌سال از آغاز عملیات این مجتمع فرهنگی، امروز به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت اما متأسفانه بی‌مهری مسئولان و رفتار ناعادلانه بعضی از مسئولان، باعث شد وضعیت ساخت مصلا به این شکلی باشد که می‌بینیم هنوز نواقصاتی دارد.

حسینی نماز جمعه را پایگاه اسلام خواند و با بیان اینکه مردم انقلابی و قدرشناس دهدشت سال‌ها روی ریگ ودر سرما و گرمای طاقت‌فرسا در بدترین شرایط نماز جمعه را رها نکردند، خطاب به مسئولان گفت: راه‌اندازی مصلای امام خمینی(ره) با گذشت چند سال از برگزاری نماز جمعه و حضور باشکوه مردم متدین دهدشت، با این وضعی که هنوز از سقف آن آب چکه می‌کند شایسته این مردم شریف نیست.

امام جمعه دهدشت تأکید کرد: مردمی که در سخت‌ترین شرایط، پای ارزش‌های دینی ایستادند، اگر روی تیغ و نیزه هم باشد، نمازشان را می‌خوانند ودر مقابل دشمنان گستاخ، مصمم و با اقتدار ایستادگی خواهند کرد اما وظیفه ما توجه به مشکلات مردم، توجه به اشتغال، توجه به مجتمعات فرهنگی مثل مصلا است و امیدواریم مسئولان به این موارد عنایت داشته باشند.

حسینی از کسانی که تلاش کردند تا مصلای دهدشت با پیشرفت ۹۰ درصدی امروز پذیرای نمازگزاران باشد تقدیر وبا بیان اینکه خدمت به مسجد، مصلا و همپای اولیای خدا عرضه می‌خواهد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بقیه مراحل ساخت هم ادامه پیدا کند.

*قبح بودن پدیده خودکشی به مردم تبیین شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، در بخش دیگری از سخنانش، پدیده شوم خودکشی را مورد تبیین قرار داد و با اشاره به رفتار غیراصولی مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری افرادی که دست به خودکشی می‌زنند، مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر عدم حضور علنی روحاینون در مراسم این افراد را متذکر و یادآور شد: قبر این چنین افرادی باید در پایین‌ترین شکل کمی و کیفی قبور مسلمانان باشد و مسلمانان در تشییع جنازه آنها شرکت نکنند.

حسینی برگزاری مراسم مجلل برای این افراد را مشوق سایرین در خودکشی دانست و با قبح و زشت خواندن این گناه بزرگ، افزود: با این رفتاری که در مراسم آنها صورت می‌گیرد قبح این گناه زشت و زننده را کم جلوه می‌دهند.

خطیب جمعه دهدشت ۱۵ صفر سالروز شهادت آیت‌اله دکتر محمد مفتح در سال ۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه را از مناسبت‌های پیش رو عنوان و با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو مرکز پیشرفت ملت و کشور است، تصریح کرد: امروز اگر علم نباشد، قدرت، پیشرفت و تکنولوژی هم نخواهد بود.

حسینی اخلاق در کنار علم و صنعت را ضروری خواند و تأکید کرد: اگر پیشرفت علمی بدون معرفت و اخلاق باشد، هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه دهدشت داشتن فکر سیاسی برای دانشجو را لازم خواند و با اذعان به اینکه شتاب علمی با حرکت سیاست‌زدگی گرفته می‌شود ابراز داشت: دانشگاه نباید جولانگاه مسائل سیاسی شود.

حسینی با اشاره به اختلاط زن و مرد در دانشگاه‌ها، این کار را خلاف تفکر دینی و اخلاق دانست و گفت: باید به این مسئله توجه شود و همانند مدارس، دانشگا‌ه‌های ما نیز تفکیک جنسیتی شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ی۴۰

منبع : خبرگزاری فارس