رئیس دانشگاه آزاد بهمئی گفت: این دانشگاه هیچ توان و اعتباری برای ساخت فضای آموزشی مورد نیاز ندارد.

خدابخش شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بهمئی در سال ۹۰ با تعداد ۱۰۰ دانشجو در چهار رشته کار خود را شروع کرده و در ابتدای کار این مرکز دانشگاهی با حداقل امکاناتی که توسط فرمانداری شهرستان و دیگر مسئولان در اختیار قرار دادند از جمله یک واحد ساختمان اداری و فضای آموزشی که از طریق آموزش و پرورش بهمئی و وسایل مورد نیاز تأمین شد کار خود را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاد بهمئی افزود: امسال سومین سال شروع این واحد با بیش از ۳۰۰ دانشجو در دوره کاردانی و دو رشته کارشناسی است.

وی در خصوص فضای آموزشی تصریح کرد: از آن‌ جا که تمامی هزینه‌ها از جمله تأمین حقوق هیئت علمی، حق‌التدریس و حقوق کارکنان و ساخت‌ساز باید از طریق منابع خود دانشگاه که معمولاً شهریه‌ها بوده تأمین شود و هیچ‌گونه تعرفه دولتی دریافت نمی‌کنیم از این رو دانشگاه در خصوص ساخت فضای آموزشی اقدامی نکرده و توانی برای ساخت تا به حال نداشته است.

شجاعی، مهم‌ترین مشکل این واحد را علاوه بر تأمین فضای آموزشی، مشکل مربوط به اعضای هیئت علمی عنوان کرد و گفت: امید است مسئولان شهرستان در این خصوص و برای کمک به ما همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول افزود: دورنمایی که برای این واحد دانشگاهی وجود دارد با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله جمعیت شهرستان و رغبت و انگیزه برای ادامه تحصیل در بین جوانان روشن است.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط و اقلیم شهرستان و نفت‌خیز بودن، تکیه و تمرکز بیشتر بر روی رشته‌های فنی و مهندسی است که تاکنون اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

شجاعی گفت: در حوزه دانشجویی با توجه به اینکه اغلب دانشجویان بومی هستند نیازی به خوابگاه دیده نشده و مراجعاتی در این خصوص انجام نگردیده و همچنین در بحث سرویس ایاب و ذهاب چون فضای آموزشی این واحد در قسمت مرکزی شهر لیکک واقع شده نیازی اعلام نشده است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/ج۳۰

 

منبع : خبرگزاری فارس