استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرائی به عنوان مسئولان ادارات مختلف استان با نظام رابطه بازی مقابله کنند.

استاندار گفت: مدیران دستگاه‌های اجرائی به عنوان مسئولان ادارات مختلف استان با نظام رابطه بازی مقابله کنند.

به گزارش ؛ موسی خادمی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که در سالن شماره ۱ استانداری با حضور فرمانداران، بخشداران، مدیران و روسای دستگاه خدماتی و دولتی استان برگزار شد، اظهارکرد: نظم اداری در ادارات اولویت مهمی دارد که گاهاً گزارش داده می شود ادارات ما نظم و انضباط سازمانی ندارند و این مسئله مردم را نگران کرده است.

مدیریت ارشد اجرائی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سردرگمی مراجعین به ادارات، پاس دادن آنها به همدیگر و راه نیفتادن کار مردم از معضلات نظام اداری در استان است.

ادارات بدون نامه ی نماینده مجلس مشکلات مردم را هم حل کنند

موسی خادمی در ادامه با ابراز تأسف از این وضعیت، بیان کرد: مشاهده گردیده افرادی برای حل مشکلاتشان به برخی ادارات مراجعه می کنند اما به هیچ وجه مشکل آنها رفع نمی گردد، ولی وقتی نامه ی از نماینده مجلس می آورند، کارش را انجام می دهند که این واقعا جای بسی تأسف و نگرانی دارد.

خادمی تاکید کرد: مسئولان بدون نامه ی نمایندگان مجلس کار مردم را هم راه بیندازید.

تب تودیع و معارفه ها را پایین بکشید

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع تودیع و معارفه ها پرداخت و اظهارداشت: معارفه‌ها شکل بدی به خودشان گرفته است، باید تب مراسمات سیاسی اینچنینی را در استان پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه تودیع و معارفه‌ها به یک مسئله پیچیده ای تبدیل شده است، گفت: حضور اقشار مردم از مناطق مختلف استان و ازدحام آنها، تب سیاسی اینگونه مراسمات را بالا برده است که ما وظیفه داریم تب آن را پایین بکشیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات دستگاه‌های خدماتی و اجرائی در هنگام بارش نزولات آسمانی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها در بارش‌های اخیر خوب عمل کردند که جا دارد مسئولان با نگاه سیستمی روش‌های بهتری را برای انجام وظایف در شرایط جوی به کار ببرند.

بهره‌گیری مدیران از نخبگان در سازمان‌ها 

موسی خادمی بر بهره‌گیری مدیران از نخبگان در سازمان‌ها تاکید کرد و افزود: مدیران از ظرفیت نیروهای انسانی داخل و خارج از استان در پیشبرد اهداف سازمانی خود بهره ببرند.

خادمی با بیان اینکه کمیته‌های گوناگونی با حضور نخبگان استان در عرصه های مختلف تشکیل گردید، افزود: کمیته مشورتی اقتصادی استان با حضور فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در سطح استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرعاملان بانک‌ها و افرادی که دارای پست اقتصادی هستند، تشکیل گردیده است.

وی به ارزیابی مدیران بر اساس شاخص‌های تعیین شده اشاره کرد و بیان داشت: فرایند‌ها و نتایج کار مدیران مهمترین شاخص برای ارزیابی آنها است.

خادمی در ادامه با بیان اینکه مدیران استانی باید به دنبال نتیجه محوری باشند خاطرنشان کرد: ارزیابی از مدیران نیز باید بر اساس نتیجه محوری باشد.

رسانه‌ها در خدمت توسعه استان باشند نه در خدمت اشخاص و گروه‌های خاص.

رئیس شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ها را رکن چهارم دموکراسی دانست و افزود: رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در خدمت توسعه استان باشند نه در خدمت اشخاص و گروه‌های خاص.

موسی خادمی با بیان اینکه رسانه ها از ظرفیت های استان هستند، اضافه کرد: انتقاد از جنس سازنده، نه از جنس تخریب باشد. مسئولان باید فکر کنند که رسانه‌ها برای توسعه در کنارشان هستند نه مقابل آنها.

خادمی تصریح کرد: قائل به کنترل نیستیم ولی قرار نیست هر کس قلمی به دست بگیرد، هر چه دوست داشت بنویسد.

منبع : کبنانیوز