یاسوج – معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: رفع مشکلات موجود ناشی از کمبود آب آشامیدنی در شهرهای مختلف این استان نیازمند توجه ویژه مسولان ملی در دولت و وزارت نیرو است.

به گزارش خبرنگارایرنا، پژمان نیک اقبالی چهارشنبه شب در آیین معارفه مدیران عامل جدید شرکت های آبفای شهری وروستایی کهگیلویه وبویراحمد افزود: این استان با داشتن ظرفیت بالای منابع آبی اما بسیاری از مناطق و شهرهای مختلف آن با مشکل قطعی مکرر و یا جیره بندی آب در تابستان ها مواجه است.

وی بیان کرد: میزان آب های سطحی در این استان بیش از ۱۱میلیارد و۴۰۰ میلیون مترمکعب است که سالانه شش میلیارد و ۷۰۰متر مکعب بدون استفاده از استان خارج می شود.

نیک اقبالی اظهار کرد: نبود زیرساخت ها، فرسودگی شبکه های تامین وتوزیع ، کمبود مخازن ذخیره آب و نبود اعتبارات لازم از جمله مشکلات اساسی در قطعی های مکرر آب در شهرهای مختلف این استان است.

وی از ارایه پیشنهاد استان کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر تخصیص پنج درصد فروش آب در این استان برای اجرای طرح های آبرسانی در خود استان اشاره کرد و افزود: با تصویب این مهم و تایید آن از سوی دولت و وزارت نیرو مشکلات موجود در این راستا تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

نیک اقبالی کاهش شاخص بهره مندی شهرهای مختلف استان را از صنعت فاضلاب یادآور شد و افزود: شاخص برخورداری از فاضلاب در کشور حدود ۴۳ و در این استان کمتر از ۲۰درصد است.

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد از کاهش میزان بهره مندی شهرهای مختلف استان از سدهای موجود در استان خبر داد و افزود: سد چم شیر گچساران یکی از این سدها است.

وی میزان تخصیص یافته آب آشامیدنی از محل سد کوثر به شهرهای چرام ، دهدشت ، سوق و لنده را نیز افزون بر۲۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: روند اجرای این پروژه نیز به کندی پیش می رود.

وی با بیان اینکه این سد آب بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر و ۴۰هکتار از زمین های استان خوزستان را تامین می کند ولی هیچگونه استفاده و بهره دهی مناسبی برای شهرهای مختلف استان در این سد پیش بینی نشده است.

۶۷۱/۷۵۳۰

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا