رئیس کمیته امداد گچساران گفت: تاکنون زکات جمع‌آوری شده توسط روستاها ۳۶ میلیون ریال بوده که در راستای کارهای عمرانی همان روستاها استفاده خواهد شد.

قباد قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ، با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: باید عزم ملی برای توسعه فرهنگ زکات در جامعه ایجاد شود.

وی افزود: باید تأثیرات زکات در اقتصاد سالم و پویا نمود پیدا کند و در بعد فرهنگی نیز شاهد افزایش نقش مردم در رفع مشکلات نیازمندان باشیم.

رئیس کمیته امداد گچساران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۲ نفر عامل افتخاری آموزش دیده‌ در راستای فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری زکات در سطح روستاهای این شهرستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: زکات باید در محل خود هزینه شود و ما حق جا به جایی نداریم.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون زکات جمع‌آوری شده توسط روستاها ۳۶ میلیون ریال بوده که در راستای کارهای عمرانی همان روستاها استفاده خواهد شد.

قربانی ادامه داد: در راستای تکمیل جمع‌آوری زکات در روستاها ۵۰۰ قبض تحویل کشاورزان داده شده که زکات را جمع‌آوری کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ زکات، به رشد و ترقی جامعه اسلامی، کاهش فاصله‌ طبقاتی و زدوده شدن آثار فقر و نداری کمک زیادی می‌کند.

رئیس کمیته امداد گچساران در پایان متذکر شد: از مردم خیر و نیکوکار این شهرستان انتظار داریم با مشارکت و اهدای کمک‌های خود این نهاد را در یاری رساندن به نیازمندان پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۹/ن۲۰

منبع : فارس نیوز