یاسوج – ایرنا – معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره منطقه ای برف در نیمه دوم بهمن امسال به مناسبت دهه فجر در پیست اسکی کاکان یاسوج خبرداد.

علی حسن نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با هدف ایجاد یک روز شاد برای مردم و استان های همجوار برگزار می شود.

وی بیان کرد:معرفی ظرفیت های گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در فصل سرما، استفاده از فرصت بارش برف در استان و تبدیل آن به یک قابلیت و استفاده از ظرفیت پیست اسکی کاکان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره منطقه ای برف در یاسوج است.

نوروزی با بیان اینکه توسعه توریسم و گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند معرفی فرصت ها و قابلیت های گردشگری به گردشگران و سرمایه گذاران است اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره معرفی توانمندی های استان به سرمایه گذاران و توسعه بعد اقتصادی گردشگری در این منطقه است.

وی عنوان کرد: فصل زمستان به دلیل کاهش گردشگران رکودی در بازار کهگیلویه و بویراحمد را به دنبال دارد که با برگزاری این جشنواره تحرکی در بازار و مکان های گردشگری استان به وجود خواهد آمد.

نوروزی ابراز داشت: جشنواره برفی امسال که به صورت منطقه ای برگزار می شود می تواند پیش زمینه ای برای برگزاری ملی و بین المللی آن در سال های آینده باشد.

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: جشنواره منطقه ای برف باید با کیفیت مناسب و حداقل هزینه برگزار شود و امکانات تمام دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای این مهم بکار گرفته شوند.

نوروزی برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی مانند اسکی، برف پیمایی، مجسمه سازی و تندیس سازی به دو صورت حرفه ای و آماتور را از برنامه های پیش بینی شده برای جشنواره منطقه ای برف کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

وی، مسابقات سرگرمی، مسابقه پخت غذاهای محلی متناسب با فصل سرما، شکار لحظه ها از سوی فیلمبرداران و عکاسان، شعرخوانی با موضوع برف را از سایر برنامه ها در این جشنواره برفی عنوان کرد.

۶۷۱/۷۵۳۳

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا