سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان لنده تنها ۳۲ نفر در صندوق بیمه روستائیان و عشایر ثبت‌نام کرده و عضو شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عیسی کریمی عصر امروز در جمع دهیاران و بخشداران شهرستان لنده ضمن گلایه از عدم استقبال و ثبت‌نام مردم در بیمه روستائیان و عشایر اظهار کرد: هدف بیمه روستایی و عشایری گره‌گشایی از مشکلات مردم بوده است.

وی افزود: از مزایای این بیمه می‌توان به بازنشستگی، مستمری فوتی از کارافتادگی و انتقال سابقه اشاره کرد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان تصریح کرد: سقف استفاده از بیمه بازنشستگی ۱۵ سال بوده که طبق برنامه مجلس در صورت تصویب طرح و لایحه این مدت به ۹ سال کاهش خواهد یافت.

کریمی ادامه داد: مزیت مهمی که این بیمه دارد انتقال سابقه بوده که افراد بیمه شده می‌توانند برای استفاده از آن به هر بیمه‌ای که بخواهند سوابق خود را انتقال داده و از مزایای آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: روستائیان و عشایر مزیت‌های صندوق بیمه را می‌دانند ولی باور ندارند چراکه از عملکرد سایر بیمه‌ها راضی نیستند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضرورت دارد دهیاران و بخشداران نسبت به آگاه‌سازی مردم در خصوص بیمه روستایی اقدام کنند و این اطمینان را به مردم بدهند که می‌توانند به این بیمه اعتماد کامل داشته باشند.

کرمی اظهار کرد: شرایط سنی برای بیمه شوندگان برداشته شده و افراد در هر سنی که باشند می‌توانند عضو صندوق بیمه شوند.

وی به شرایط حضور در روستا نیز اشاره کرد و گفت: این شرایط برای شهرهای کوچک برداشته شده و افراد ساکن در این شهرها هم می‌توانند از مزیت بیمه بهره‌مند شوند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ادامه داد: عضویت ۳۲ نفر در طول چند ماه برای یک شهرستان آمار پائینی است و می‌طلبد در این زمینه اقدامی جدی صورت پذیرد.

کریمی گفت: البته نباید در سطح و شهرستان‌های ما انتظار زیادی برای فرهنگ بیمه شدن داشت چراکه استانی صنعتی نبودیم و نیاز به حمایت داریم.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ز۳۰

منبع : فارس نیوز