دانشگاه یاسوج در فضای تعطیلی تابستان نیز تنفس می‌کند و با وجود تعطیلی دانشگاه، دست از فعالیت‌های دانشجویی بر نداشته است.

سایت مردم استان (ک و ب):ابستان که از راه می رسد، بیشتر مراکز آموزشی کشور فضای دیگری را تجربه می کنند.

فضایی که در آن از شور و نشاط و حضور و عبور دانش آموزان و دانشجویان خبری نیست.

برخی از دانشگاه های و مراکز آموزش عالی ترم تابستانه ارائه می دهند و در تعطیلات گرم سال، گرمای فضای دانشگاه را حفظ می کنند و تعداد زیادی از حضور دانشجو محروم اند و تا مهر ماه باید چشم انتظار ورود دانشجویان بمانند.

هر چند این اتفاق خود لطماتی به آموزش عالی کشور وارد می کند، اما در اینجا به آن نمی پردازیم.

دانشگاه ، به عنوان دانشگاه مادر در میان ۲۸ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کهگیلویه و بویراحمد، هر چند در فضای تابستانی آن دانشجویی به صورت رسمی حضور ندارد، اما گرمای فعالیت های دانشگاهی و دانشجویی از آن دور نشده است.

حجت الاسلام ، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج به برخی از فعالیت های این دانشگاه در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان و به منظور تجلیل از فعالیت دانشجویان فعال فرهنگی، علمی و تشکل های دانشجویی تعدادی از این دانشجویان را به اردوی زیارتی – سیاحتی مشهد مقدس اعزام کردیم که مدت این اردوهای جداگانه هر کدام یک هفته به طول انجامید.

وی افزود: دانشگاه در این ایام و تا دهه دوم شهریور تعطیل بود؛ اما برخی از فعالیت های فرهنگی و دانشجویی نیز برگزار می شد که از جمله آنها می توان به برگزاری اردوهای جهادی توسط دانشگاه اشاره کرد که  همکاری این معاونت را نیز به همراه داشت.

اندرزیان از همکاری دانشگاه و در اختیار قرار دادن ساختمان ها و امکانات برای برگزاری طرح ولایت استانی خبر داد و گفت: دانشکده ها، سیستم های آموزشی و دیگر امکانات مورد نیاز را در اختیار برگزار کنند گان این طرح قرار دادیم تا در فضای دانشگاه به آموزش دانشجویان شرکت کننده پرداخته شود.

محمد ، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج نیز به برخی از برنامه های این تشکل دانشجویی در تابستان اشاره کرد و گفت: فصل تابستان فرصتی برای باز بینی و بررسی فعالیت های یک سال گذشته و برنامه ریزی برای سال آینده بسیج دانشجویی است و به همین خاطر از این فرصت استفاده کردیم و با تشکیل کارگروه هایی مقدمات و برنامه ریزی هایی را جهت فعالیت های سال آینده تحصیلی انجام دادیم.

وی برگزاری طرح ولایت استانی در دانشگاه یاسوج توسط بسیج دانشجویی استان و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج را از دیگر برنامه های این تشکل دانشجویی در تابستان ذکر کرد و گفت: اعزام تعدای از فعالین بسیج دانشجویی به اردوی مشهد مقدس و راه اندازی اردوهای جهادی برای خدمت رسانی به مناطق محروم استان در قالب فرهنگی، اجتماعی ، آموزشی، بهداشتی و عقیدتی از جمله دیگر برنامه های بسیج دانشجویی در این فصل بود.

برنامه ریزی جهت استقبال از دانشجویان ورودی جدید، راه اندازی غرفه معرفی تشکل و اجرای برنامه های دیگر نیز از برنامه هایی بود که بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی مستقل دانشجویان هر دو برای آن فعالیت داشتند.

سید ، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج نیز از شرکت اعضای شورای مرکزی این تشکل در اردوهای سه روزه نخبه پروری در تهران و نشست سالانه اعضای شوراهای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل سراسر کشور  خبر داد و گفت: در نشست نخبه پروری که قرار بود همه اعضای شورای مرکزی شرکت داشته باشند، متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولان دانشگاه نتوانستیم موفق به اعزام همه اعضا شویم.

وی از برنامه ریزی اعضای شورای مرکزی در طول تابستان برای اجرای هر چه بهتر برنامه های سال آینده خبر داد و گفت: از جمله برنامه هایی که به بررسی نحوه انجام آنها در سال تحصیلی جدید پرداختیم، چگونگی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تهیه نشریه انجمن بود که با توجه به تصمیم گیری های صورت گرفته، با تغییرات قابل توجهی و با ساختار کاملا متفاوتی، کرسی های دانشگاه برگزار خواهند شد.

هر چند فضای تعطیلات تابستانی گرمای فعالیت های دانشگاهی را کمرنگ کرده است، اما شور و نشاط دانشجویان و تشکل های دانشجویی برای ورود به سال تحصیلی جدید و برنامه ریزی برای اجرای هر چه بهتر برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی و اجتماعی، مانع از حاکم شدن سکون در دانشگاه یاسوج شده است و این دانشگاه در فضای تابستان نیز تنفس می کند.