لیکک – ایرنا – یکی از روحانیون شهرستان بهمئی گفت: اولین زائر خاک کربلا حضرت آدم(ع) بود و پس از وی نیز انبیا و اوصیا فراوانی به توفیق زیارت خاک کربلا نایل شده و برای شهادت امام حسین (ع) نوحه سرایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید نادر موسوی روز دوشنبه در جمع عزاداران اربعین حسینی در شهر لیکک افزود: قیام خونین عاشورا یک حادثه در برهه ای خاص از تاریخ نیست بلکه بر اساس یک برنامه ریزی حساب شده از سوی خداوند برای حفظ دین مبین اسلام انتخاب شده بود.

وی بیان کرد: پس از پیامبر (ص) دین و اعتقادات مسلمانان به شدت از سوی بنی امیه و عمال آنها مورد تحریف قرار گرفت که هیچ اقدامی جز قیام خونین عاشورا نمی توانست حقیقت دین مبین اسلام را به طور ناب و اصیل به مردم معرفی کند.

موسوی اظهار کرد: یزید و عمال وی با انتقال اسرای کربلا به شام با دست خود مقدمات نابودی حکومت بنی امیه را فراهم کردند زیرا خطبه های آتشین امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) موجب رسوا شدن چهره زشت یزیدیان و شناخت صحیح مردم از واقعه کربلا شد.

وی عنوان کرد: اربعین تنها مختص امام حسین (ع) است و هیچ پیامبر و یا امامی مراسم چهلمین روز وفات یا شهادت ندارد و این به دلیل نقش مهم شهدای کربلا در هدایت مردم به سوی پیروی از حق و مبارزه با ظلم و ستم در طول حیات بشریت است.

۷۵۳۴/۶۷۱

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
newsroom@irna.net

منبع : خبرگزاری ایرانا