وزیر بهداست، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارت در استان‌ها، اماکن و مستغلاتی دارد که بدون استفاده هستند و می‌شود با تغییر کاربری و استفاده از تسهیلات بانکی، این‌ها را آماده ارائه خدمت به مردم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز و بعد از سفر خود به مناطق دیشموک و وارد مرکز شد و از بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر بازدید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران، هدف از سفر خود را بازبینی و بررسی پروژه‌های حوزه بهداشت در بخش‌های مختلف دانست و اظهار کرد: امیدواریم به تدریج بتوانیم مشکلات بهداشت و درمان را برطرف کنیم.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه است و راه رفع این مشکل، بهره‎‌برداری از بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی و دیگر بیمارستان‌های در دست ساخت این استان است.

قاضی‌زاده هاشمی با تایید افزایش شمار مراجعین به مراکز درمانی و بهداشتی بعد از اجرای طرح تحول سلامت، افزود: این درست است که مراجعین بیشتر شدند و سطح خدمات تغییری نکرده ولی رفته رفته این مشکلات برطرف می‌شود.

دولت برای پروژه‌های زیر ۸۰ درصد روی عملکرد استان‌ها متمرکز شده است

وی ادامه داد: بدون شک به افزایش سطح خدمات، افزایش فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی نیاز مبرم وجود دارد و در این بخش‌ها اقدامات استانی از جمله رئیس دانشگاه یاسوج و مسئولان ارشد این استان می‌تواند گره‌گشای کاهش نارسایی‌های حوزه بهداشت و درمان شود نه حمایت‌های ملی.

وزیر بهداشت، همچنین وضعیت ظاهری بیمارستانی‌ها و مراکز درمانی را مهم دانست و گفت: این کار در همه استان‌ها شروع شده که امید است در چند ماه آینده وضعیت به مراتب بهتر شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی یاسوج باید هر چه زودتر به اتمام برسد و عملیات اجرایی آن تسریع شود.

وی از رئیس دانشگاه یاسوج خواست تا با همکاری استاندار این استان به تسریع روند ساخت این بیمارستان کمک کند.

این مسئول تصریح کرد: برای پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی  زیر ۸۰ درصد سیاست دولت روی برنامه‌های محلی روسای دانشگاه‌ها و استانداران متمرکز است چرا که در بودجه سال جاری ردیفی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت اماکنی دارد که بدون استفاده هستند و می‌شود با کمک تسهیلات بانکی، این‌ها را آماده ارائه خدمت به مردم کنیم که از این حیث انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، برای جبران بخشی از کمبود فضای فیزیکی چنین روندی را دنبال کند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ل۴۰

منبع : فارس نیوز