معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۱۴ منطقه نمونه گردشگری برای استان تعریف شده که زیرساخت‌های آن‌ها هنوز تعریف و فراهم نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، امید صفایی امشب در نشست خبری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به فجر آفرینان این خطه از سرزمین پهناور ایران، اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در راستای جذب گردشگر و توریست در سنوات گذشته تاکنون صورت گرفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد مناطق نمونه گردشگری را از شاخص‌ها و برنامه‌های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ منطقه نمونه گردشگری برای تعریف شده که زیرساخت‌های آن‌ها هنوز تعریف نشده است.

وی، «کاکان» را از مناطق گردشگری و بکر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: استان به دلیل مناطق بکر و طبیعت زیبا و خدادادی دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری است که می‌توان نهایت بهره را از آن‌ها برد.

این مسئول در ادامه به همکاری و تعامل خوب مدیرکل و مدیران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ایجاد مناطق گردشگری اشاره و اذعان کرد: از همکاری و همراهی صمیمانه و تعامل همه‌جانبه این مجموعه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره‌ای به وضعیت سد شاه‌قاسم (ع) داشت و گفت: در سال ۸۲ زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این سد توسط میراث فرهنگی فراهم شد.

صفایی با تاکید بر این‌که زیرساخت‌هایی از جمله شبکه برق، خط انتقال، آلاچیق، و دیگر امکانات این سد توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد، اذعان کرد: با تهیه زیرساخت‌ها نگهداری و استفاده بهینه از این سد به بخش خصوصی واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که به دلیل وجود سد آبی در این منطقه نگهداری آن به امور آب واگذار شد و این سازمان  بر اساس ضوابط و مقررات آن را به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: در حال حاضر صدمات زیادی به تاسیسات گردشگری این منطقه ایجاد شده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی به عدم روشنایی کافی در برخی نقاط گردشگری استان اذعان کرد: روشنایی لازم در مناطق گردشگری استان فراهم است.

صفایی با بیان این‌که تنها اردوگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردوگاه کوه گل دنا است، گفت: با توجه به این که اردوگاه فاصله زیادی با شبکه انتقال برق دارد و خط انتقال آن نیز طولانی و زیاد است که باعث مشکلاتی می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ذ۳۰

منبع : فارس نیوز