رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد از شرایط بهتر فعالیت‌های اقتصادی در این استان خبر داد و گفت: با اتخاذ برخی تصمیمات اقتصادی از سوی نماینده دولت در این استان بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد نقس تازه‌ای کشیده است.

جبار کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در ۷۰ روز گذشته که استاندار جدید در این استان شروع به کار کرده است، شاهد تغییرات و حرکت‌های مثبتی در ارتباط با فعالیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد از این وضعیت پیش آمده به فرصتی برای نفس کشیدن بخش خصوصی در استان تعبیر کرد و افزود: با تصمیمات خوبی که در این مدت اتخاذ شده است، بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد نفس تازه‌ای کشید.

وی همکاری بی‌سابقه بانک‌ها در این مدت را نمونه‌ای از اقدامات امیدبخش برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی در این استان دانست و گفت: بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به نحوی برای حمایت سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی همکاری می‌کنند که اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌توان آینده خوبی را به ویژه در حوزه صادرات متصور بود.

* کهگیلویه و بویراحمد سرزمین طلاهای چند رنگ است

کیانی بیان کرد: تقریبا در هر هفته جلساتی برای تعیین تکلیف واحدهای راکد و نیمه‌فعال با مدیریت استاندار برگزار می‌شود که این اقدامات نشانی از جدیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.

متولی بخش خصوصی در این استان، کهگیلویه و بویراحمد را سرزمین طلاهای چند رنگ نامید و ادامه داد: با چشم‌انداز پیش‌بینی شده برای صادرات فاصله بسیار زیادی داریم و میزان فعلی صادرات برای استانی با این همه ظرفیت صادراتی قابل توجیه نیست.

وی تصریح کرد: در دوره قبل، متاسفانه به کارگروه توسعه صادرات بی‌توجهی شده و تشکیل این کارگروه به حداقل ممکن رسید.

کیانی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد در تولید محصولاتی چون فرش، عسل، گردو، سیب و برخی محصولات دیگر در دنیا حرف برای گفتن دارد و ما نباید از رقابت با استان‌ها و کشورهای دیگر هراسی داشته باشیم.

*ارائه سه سال اظهارنامه مالیاتی دست همه صادرکنندگان را بسته است

وی، شرایط فعلی به وجود آمده در عرصه سیاست خارجی را فرصت مهمی برای گفت‌وگو و رایزنی با کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا برای شناساندن محصولات و تولیدات کهگیلویه و بویراحمد دانست.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت تسهیل در امر صادرات گفت: نباید برای اینکه یک تولیدکننده، صادرکننده شود، یک سیکل دشوار و ناهموار طراحی کنیم.

کیانی گفت: ارائه سه سال اظهارنامه مالیاتی دست همه را در حوزه صادرات بسته و یک سری دستورالعمل‌های دست‌و‌پاگیر همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان را کلافه کرده به طوری که ورود به جرگه صادرکنندگان بسیار دشوار شده است.

این مسئول بخش خصوصی تاکید کرد: بیاد فارغ‌التحصیلان ما بدون اسیر شدن در این بروکراسی‌های زائد، بتوانند به میدان بیایند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد آینده بخش خصوصی و تولید و صادرات کهگیلویه و بویراحمد را روشن خواند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ج۴۰

منبع : خبرگزاری فارس