مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید کتاب سبک زندگی اسلامی به عنوان یک واحد درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ در خصوص که به همت انجمن اهل قلم در محل نمایشگاه بزرگ کتاب برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مفاهیم جدید که عمری کمتر از ۳۰ یا ۴۰ سال در دنیا دارد مفهوم سبک زندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش ابراز داشت: این بحث ریشه روانشناسانه دارد و در سال‌های گذشته نیز مقام معظم رهبری بحث مهم سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند.

این مسئول با بیان این‌که در مقاطعی از فرهنگ غرب به صورت مونتاژی تأثیراتی گرفتیم، افزود: این تأثیرات در خوراک و پوشاک و مسکن و حتی آموزش و پرورش ما رسوخ کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم سبک زندگی خود را مصونیت‌سازی کنیم باید قبل از هر چیز جلوی تهاجم فرهنگی را بگیریم، اظهار کرد: اکنون ۸۵ درصد محصولاتی که در دنیا وجود دارد مربوط به ۱۰ تا ۱۲ کشور است که برخوردار از همه توانمندی‌های مادی بود و غول‌های رسانه‌ای را هم در اختیار دارند که لازم است در مقابل آن‌ها برنامه‌های تولیدی و کارساز داشته باشیم.

مدیرکل کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر جواب ندادن محدویت‌ها برای مقابله با این‌گونه تأثیرپذیری‌ها،  افزود: اطلاعات مرز نمی‌شناسند و باید با تولید برنامه‌های فاخر، فرهنگ خود را در برابر القائات آن‌ها واکسینه کنیم.

زارع‌پور این وظیفه را در آموزش و پرورش مربوط به معاونت پرورشی دانست و گفت: در این معاونت بسیاری از برنامه‌ها طراحی می‌شود و باید مهارت‌های سطح زندگی را به صورت یک کتابچه درآوریم و این کتابچه را به عنوان فعالیت فوق برنامه و به عنوان سبک زندگی در اختیار دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار دهیم.

 

منبع : فارس نیوز