با حضور مدیر‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۰۰ حافظ قرآن در مقاطع مختلف مدارس «چاروسا» تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، عصر امروز و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش از ۲۰۰۰ حافظ قرآن در مقاطع مختلف مدارس چاروسا تجلیل شد.

هادی زارع‌پور در این مراسم اظهار کرد: قرآن کریم برای هدایت بشر نازل شده است و برای دست‌یابی به گنجینه‌های ارزشمند آن، باید خود را مخاطب آیات خدا قرار داد و درباره آن به تفکر و اندیشه بپردازد زیرا تمام عزّت و ارزش ما مسلمانان سرچشمه از این کتاب الهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: روشنگرى‏هاى پروردگار در قرآن مجید نسبت به مسائلى است که براى انسان مجهول بوده، یا قبول نمودنش براى انسان مشکل است البته، در قرآن مجید، انسان‏ها باید با تخصّص به کتاب خدا مراجعه و از این روشنگرى‏ها استفاده کند.

وی تصریح کرد: خداوند عظمت و حکمت خود را در قرآن کریم، منشا تنزیل قرآن می‌داند و همه مشاهده می‌کنیم که همه اسماء خداوند در قران متجلی است.

وی با بیان اینکه اهالی قرآن اهل تقوا، صبر، توکل، علم و معرفت هستند و قرآن راهی برای نجات بشریت از غفلت است.

زارع‌پور ابراز کرد: خداوند از طریق قرآن علم را به بشریت عرضه کرده که بدون آن انسان‌ها راه به جایی نمی‌برند.

وی گفت: زیباترین آیات الهی آیات قرانی هستند و قرآن متعلق به همه بشریت است چرا که همه انسان‌ها بر اساس فطرت الهی خلق شده‌اند و قرآن همان ندای حقیقی و واقعی فطرت بشری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرآن کتاب هستی است که همه حقایق در آن نهفته شده و راه سعادت و کمال و جلوه نور علم و حکمت خدا است و تنها دستاویز روشنگر راه بشر از ظلمات و پیچیدگی‌های زندگی است.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: چاروسا با ۲۰۲۰ دو هزار بیست نفر حافظ قرآن بیشترین حافظ قرآن را در دارد و همین نشانه این است که دانش‌آموزان این مناطق چقدر قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند و باید قدر‌دان آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ذ۳۰

منبع : فارس نیوز