یاسوج – ایرنا – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از دو هزار و ۳۰۰ سند سجلی اموال غیر منقول دستگاه های اجرایی این استان مستندسازی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کشاورز روز شنبه در نشست مستندسازی اموال غیر منقول و ساماندهی فضاهای اداری دستگاه های اجرایی افزود: بسیاری از دستگا های اجرایی این استان برای سند دار کردن اموال خود در حال مراجعه و نام نویسی هستند و برخی نیز در حال پیگیری بوده تا با تامین اعتبار نسبت به عملیاتی کردن این امر اقدام کنند.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۶۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی، دولت دستگاه های اجرایی را مکلف کرده تا اموال خود شامل ساختمان و زمین را مستند سازی کنند.

کشاورز اظهارکرد: برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در اوایل انقلاب بر اساس ضرورت و نیاز اموالی را که متعلق به سایر ادارات بوده تصرف کرده اند.

وی عنوان کرد: قانونگذار پیش بینی کرده به خاطر رفع اختلاف و با نظر کمیسون مستند سازی این موضوع حل و فصل و مصوبات نهایی به دفتر حقوقی ریاست جمهوری ارسال شود.

کشاورز افزود: براساس ماده ۳۹ قانون خدمات کشوری چنانچه دستگاه های اجرایی فضای کافی در اختیار نداشته باشد می تواند با ساز و کارهای تعریف شده در کمیسون مستندسازی از فضاهای اضافی سایر ادارات استفاده کنند.

وی گفت:نهادهای دولتی استان مکلفند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک و اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه و نسبت به سند دار کردن اموال غیر منقول خود اقدام کنند.

کشاورز بیان کرد: کمیسیون مستندسازی به منظور پیگیری رفع تعارضات ساختمانی و تاسیساتی و واگذاری اراضی به دستگاه های اجرایی برای استفاده عمومی تشکیل می شود

وی عنوان کرد:بر اساس قانون بودجه سال ۹۱ تمامی اسناد اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی باید به اسناد تک برگی(کاداستر) تبدیل شوند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: انتقال قطعی اراضی و املاک به نهادها و موسسات خیریه و عام المنفعه به استناد قانون امکان پذیر نیست و تنها حق استفاده محدود با تصویب کمیسیون مستندسازی امکان پذیر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز سند دار نبودن اموال غیر منقول دستگاه های اجرایی استان را از مشکلات این بخش برشمرد و گفت: باید اموال این دستگاه ها سنددار شده تا در آینده از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری شود.

سید موسی خادمی بر مستندسازی اموال غیر منقول نهادهای دولتی در استان تاکید کرد و افزود: سند دار شدن این اموال موجب شتاب بخشی و تسهیل فعالیت های مختلف دستگاه های اجرایی خواهد شد.

درخواست مدیرکل امور اداری و مالی استانداری در زمینه ساخت یک باب ساختمان ادارای شرکت آب و فاضلاب روستایی، تامین یک باب ساختمان اداری و یا واگذاری یک باب ساختمان متعلق به اداره کل آموزش و پرورش به اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در یاسوج به تصویب رسید.

درخواست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد درباره واگذاری(حق استفاده) ساختمان جهاد کشاورزی به اسلحه و مهمات استان و درخواست اداره کل دامپزشکی در زمینه واگذاری یک باب ساختمان بدون استفاده آن اداره کل به مرکز بهداشت لیشتر گچساران از دیگر مصوبات این نشست بود.

۶۷۱/۷۵۳۳

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.ir

منبع : خبرگزاری ایرانا