یاسوج – ایرنا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:یک هزار و ۱۱۲ بیمار خاص در این استان خدمات درمانی و پزشکی دریافت می کنند.

دکتر پرویز یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۵۰۹ بیمار در شهرستان بویراحمد، ۳۱۱ بیمار در گچساران و ۲۹۲ بیمار نیز در کهگیلویه ساکن هستند.

وی بیشترین بیماران خاص را مربوط به بیماران تالاسمی با ۴۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: بیماران هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس از دیگر بیماران خاص در محسوب می شوند.

یزدان پناه تعداد بیماران دیالیزی در کهگیلویه و بویراحمد را ۱۸۲ نفر عنوان کرد و افزود: ۲۹ تخت دیالیز در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد به این بیماران خدمات رسانی می کنند.

وی اظهار کرد: برای هر بیمار دیالیزی در هر نوبت حدود ۶۲۰ هزار ریال از طرف این معاونت بابت وسایل مورد نیاز بیمارستانی آنان هزینه می شود که این میزان در یکسال افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون ۸۹۷ تخت فعال بیمارستانی و ۱۱۱ تخت اورژانس در استان به بیماران خدمات رسانی می کنند.

یزدان پناه ۴۲ تخت ویژه، ۱۷ اتاق عمل فعال، ۹ بیمارستان که شش مورد آنان درجه سه و سه مورد نیز در مرحله ارزشیابی است را از دیگر امکانات درمانی و پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم که تا پایان سال ۹۴، تعداد تخت های بیمارستانی در کهگیلویه و بویرحمد به دو هزار تخت افزایش یابد و بخش عمده ای از مشکلات درمانی استان برطرف شود.

۵۶۶/۷۵۳۳

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا