همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد بیرق عزای سیدالشهدا در اربعین حسینی برافراشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، میلیون‌ها‌ عاشق حسین‌بن‌علی (ع) در چهلمین روز عزای سرور و سالار شهیدان، برای امامشان عزاداری خواهند کرد و مظلومیت نواده رسول‌الله و یاران ایشان را برای جهانیان یادآوری می‌کنند و ارزش‌های مکتب انسان‌ساز شیعه را با شور و شعور حسینی به منصه ظهور می‌گذارند.

همزمان با اربعین حسینی، مراسم معنوی عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان در دورترین نقاط عالم که قلب شیعیان جهان می‌تپد، برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین تجمع جهان نیز در کربلا برقرار خواهد بود که بسیاری از دلسوختگان حسینی و محبان امام حسین (ع) خود را با پای پیاده به نینوا رسانده‌اند تا در عزای خون خدا، بگریند.

به گزارش فارس همزمان با اربعین حسینی مردم خداجوی ایران اسلامی در جای جای این سرزمین پهناور به عزا و ماتم سید و سالار شهیدان می‌پردازند.

اربعین حسینی جویبار همیشه جاری عاشورا روز شهادت حماسه‌سازان و اربعین روز زیارت مرقد عاشورا سازان است عاشورا خروش خون حسین(ع) است و اربعین پژواک این فریاد ظلم‌شکن است.

عاشورا و اربعین نقطه ابتدا و انتهای عشق نیست؛ بلکه چله عارفانه تشیع سرخ علوی است.

عاشورا تا اربعین نقطه اوج عشق حسینی است و در این چهل روز حسین(ع) تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان بهانه بیداری و ظلم‏ستیزی باشد.

کاروان می‌آید از شهر دمشق، برسرِ خاک شه سلطان عشق، کاروان با خود رباب آورده است، بهر اصغر شیر و آب آورده است، کاروان آمد ولی اکبرنداشت، ام‌لیلا شبه پیغمبر نداشت، کاروان آمد ولی شاهی نبود بربنی‌هاشم دگر ماهی نبود…

عاشورا زمانه خون و ایثار است و اربعین بهانه تبلیغ و پیمان در عاشورا حسین(ع) با تاریخْ سخن گفت و در اربعین تاریخ پای درس حسین(ع) نشست.

عاشورا روز کشت «خون خدا» در کویر جامعه ظلم‏زده است و اربعین آغاز برداشت نخستین ثمره آن.

آری اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشوراست هر اربعین حسینی قاصد حماسه‌ای ماندگار، پیامدار استعلای ایمان، نشانه‏ای از شکوه عشق و برگ همیشه سبزی بر درخت هماره سرخ شهادت است.

اربعین یک واژه نیست؛ کتابی قطور و پرماجراست کتابی که گذر زمان و حادثه‏های زمین هرگز نمی‏تواند نوشته‏های آن را محو کند و البته کهنگی در آن راه ندارد.

اربعین، هنرنامه مصوّر آرمان‌گرایی و حق یاوری است اربعین نشانه‏ای بر اعتلای دین و بالندگی زمزمه‏های دعا و تلاوت قرآن در شب عاشورای حسینی است.

اربعین صدای عدالت و صداقت و شاخه‏های درخت آزادگی است که از خاک کربلا روییده و تا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است.

اربعین جویبار همیشه جاری و سرخ تاریخ و جوشش چشمه‏های خون خداوند از چهار سوی عالَم است.

در همچون دیگر ‌های کشور مردم مومن این همواره با حضور در تکایاها، حسینیه‌ها در عزای ابا عبدالله‌الحسن (ع) به سوگ و ماتم نشستند.

با فرا رسیدن اربعین حسینی بار دیگر کوچه و خیابان‌های یاسوج بوی عاشورا و کربلا به خود گرفته و بیرق عزای سید و سالار شهیدان به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی بار دیگر برافراشته شد.

بــاز دگر بـاره رســیــد اربـعـیــن، جوش زند خـون حـسـیـن از زمیــن، شـد چـهـلـم روز عــزای حـسـیــن، جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین …

به همان اندازه که مجاهدت حسین‌بن‌على(ع) و یارانش به عنوان صاحبان پرچم با موانع برخورد داشت و سخت بود به همان اندازه نیز مجاهدت زینب (س) و مجاهدت امام سجّاد(ع) و بقیه‌ى بزرگواران دشوار بود.

البته صحنه‌ آن‌ها صحنه‌ى نظامى نبود بلکه تبلیغى و فرهنگى بود باید به این نکته‌ها توجه کنیم درسى که اربعین به ما مى‌دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ى شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت هم‌اکنون می‌بینیم از اول انقلاب تا امروز تبلیغات علیه انقلاب و امام و اسلام و این ملت چه قدر پرحجم بوده است.

اربعین در حادثه‌ کربلا یک شروع بود یک آغاز بود بعد از آنکه قضیه‌ کربلا انجام گرفت آن فاجعه‌ بزرگ اتفاق افتاد و فداکارى بى‌نظیر اباعبداللَّه (ع) و اصحاب و یاران و خانواده‌اش در آن محیط محدود واقع شد حادثه‌ اسارت‌ها پیام را باید منتشر می‌کرد و خطبه‌ها و افشاگرى‌ها و حقیقت‌گوئى‌هاى حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) مثل یک رسانه‌ پر قدرت باید فکر و حادثه و هدف و جهت‌گیرى را در محدوده‌ وسیعى منتشر می‌کرد و کرد.

بسوز ای دل که امروز اربعین است، عزای پور ختم‌المرسلین است، قیام کربلایش تا قیامت، سراسر درس بهر مسلمین است. اربعین حسینی تسلیت باد 

=============

گزارش از: اسماء وفابین

=============

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/

منبع : فارس نیوز