مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان به مناسبت هفته پژوهش خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هادی زارع‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصل و بنیان پژوهش باید در مدارس و آموزشگاه‌ها صورت گیرد، اظهار کرد: کشوری در امر پژوهش موفق خواهد بود که به ترویج این مهم بیش از هر مکانی در مدارس بیاندیشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: دانش‌آموزان در سنین جوانی و نوجوانی با ورود به امر تحقیق و پژوهش آینده کارهای تحقیقاتی در کشور را تضمین می‌کنند.

این مسئول نظام تعلیم و تربیت در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که تاکنون کارهای خوبی در زمینه تحقیق و پژوهش در نظام تعلیم و تربیت استان انجام شده است، تصریح کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی گفت: برای نهادینه کردن امر پژوهش در مدارس استان باید همه عوامل و چرخه آموزش و پرورش از اولیا تا معلمان و دانش‌آموزان و ما مسئولان در آموزش و پرورش و به خصوص مسئولان استانی نسبت به آن دقت نظر و توجه لازم را داشته باشند.

این مسئول نظام تعلیم و تربیت در استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص افزود: یکی از راه‌های نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در مدارس این است که کلاس‌های درس ما هوشمند سازی شود و برای این‌کار به مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌ها نیاز داریم.

زارع‌پور با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش به همه پژوهشگران در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص پژوهشگران جوان و به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان پژوهشگر استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های آموزش و پرورش در این هفته گفت و افزود: در نخستین روز از هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان به میزبانی آموزش و پرورش افتتاح می‌شود.

وی با اعلام روز شنبه ۲۳ آذرماه به عنوان روز افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه رأس ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در پارک مهرورزی جنب استخر روباز در پژوهشکده معلم برگزار می‌شود.

زارع‌پور از دیگر برنامه این روز را افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان پژوهشکده معلم عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۵۷۱/ر۳۰

منبع : خبرگزاری فارس