رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: موضوع درگیری امروز با استکبار، پیشرفت علمی کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جشنواره راه رشد و همایش نخبگان علمی بسیج تهران بزرگ گفت: با هدایت های رهبر دانشمندمان به پیشرفت های علمی خوبی رسیده ایم و در همین راستا پیشبرد علمی از الویت های بسیج و جوانان است که جزء خواسته های امام خامنه ای می باشد.

سردار نقدی استقلال کشور را وابسته به پیشرفت علمی دانسته و اظهار داشت: این نیاز به علم سرمایه اصلی برای ایجاد یک قدرت درون زا می باشد همان طور که امام علی علیه السلام علم را قدرت دانستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطر نشان کرد: متولی اصلی برای پیشرفت علم، دستگاه هایی همچون وزارت علوم، بنیاد علمی نخبگان، حوزه های علمیه و … هستند و البته بسیج به عنوان خط شکن و الگو ساز وارد شده و میدان را برای دستگاه های مختلف آماده می کند.

وی با اشاره به حرکت داوطلبانه بسیجیان در پیشرفت علمی بیان کرد: حضور علمی بسیجیان با عشق، علاقه، دست های خالی و انگیزه های معنوی و ایمانی؛ اتمام حجتی است بر تمام دستگاه هایی که با داشتن برنامه و بودجه مشخص متولی پیشرفت علمی در کشور هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج اولین و بزرگترین مشکل در این زمینه را فقدان و کمبود «سوال» دانسته و تاکید کرد: طبق روایات سوال کردن و سوال خوب، نصف علم است؛ چون در این زمینه ضعف داریم، خیلی از تلاش های علمی در کشور برای پاسخ به سوالات دیگران است و نخبگان زیادی مشکلات دیگران را حل می کنند تا مشکلات کشور خودمان را.

وی سوال را سبب هدایت جهاد علمی عنوان نموده و اظهار داشت: حل مشکلات داخلی کشور ارزش آفرین است تا تلاش علمی بر اساس نیاز میدانی و واقعی، تبدیل به ثروت شود.

سردار نقدی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: نباید مدیریت سوال را به دیگران داد و یا سوال حل شده قبلی را دوباره حل کرد مگر برای تمرین همچون پرواز پهپاد یا ساخت روبات و … ؛ و باید گلوگاه های آینده این موارد را بررسی و به سوالات واقعی بعدی که مشتری آن نیز وجود دارد با تلاش علمی پاسخ داد.

وی پاسخ ندادن به سوالات واقعی را علت عدم پشتیبانی از برخی تحقیقات دانسته و تصریح کرد: خلاقیت هایی که در زمان خود شناخته نمی شوند بسیار نادر و استثناء هستند و ۹۸ درصد اشتباه در انتخاب صورت سوال است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بر آشنایی بیشتر جامعه علمی با مشکلات کشور تاکید نموده و ادامه داد: مجموعه های علمی بسیج صورت مسئله های واقعی را با بیان علمی و نه عوامانه مطرح کنند چرا که کشف این صورت مسأله ها به اندازه حل آن مسئله ارزشمند است و با این امر بخش اعظم راه طی می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با تاکید بر علمی شدن فضای عمومی کشور خاطر نشان کرد: روزی کشور به طراز مورد نظر اسلام می رسد که به جای جنجال های آبی و قرمز، جنجال های نظریات علمی دغدغه جوانان شود و مناظرات علمی سبب مشارکت میلیونی مردم به صورت پیامکی در برنامه های رسانه ای شود چرا که وضعیت فعلی حاصل شیوه های غربی می باشد که با آخر و انحطاط می باشد.

وی در پایان سخنان خود بر زدودن فضای مدرک گرایی از صحنه علم و رسیدن به حقیقت علم در کشور تاکید نمود.

گفتنی است در این همایش از ۶ دستاورد برتر علمی نخبگان بسیجی تقدیر و رییس سازمان بسیج مستضعفین از نمایشگاه دستاورد های علمی بسیجیان تهران بزرگ بازدید کردند.

منبع : سپاه فتح استان ک-و-ب