رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: منکرات سیاسی، اعتقادی و اقتصادی از سایر منکرات زیان بار تر می باشند چرا که همه این ها می تواند ریشه سایر مفاسد باشد همان طور که امام حسین علیه السلام ریشه دشمنی دشمنان را مال حرام عنوان نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد گفت: امروز وجوب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ملموس نیست و کسی از ترک آن احساس گناه نمی کند و به دلایل مختلف این فریضه مهم مغفول مانده است.

سردار نقدی ضمن برشمردن آسیب های روند گذشته امر به معروف و نهی از منکر در بسیج اظهار داشت: امروز بزرگترین عامل منکر در کره زمین وجود دولت استکباری امریکاست که منشاء بخش بسیار عظیمی از مفاسد، جنایات و … بر روی زمین است.

وی مقابله با نظام ولایت را از هرگونه منکری بالاتر دانسته و افزود: منکرات سیاسی، اعتقادی و اقتصادی از سایر منکرات زیان بار تر می باشند چرا که همه این ها می تواند ریشه سایر مفاسد باشد همان طور که امام حسین علیه السلام ریشه دشمنی دشمنان را مال حرام عنوان نمود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین امر به معروف و نهی از منکر به حاکمان، مسئولان، فرماندهان و … را افضل دانسته و خاطر نشان کرد: بدترین منکراتی تاریخ بشر، فرعون است که حضرت موسی علیه السلام به فرمان الهی با او به زبان نرم صحبت می کند و طبق آموزه های الهی برای امر به معروف و نهی از منکر مخاطب شناسی مهم می باشد.

وی با بیان اینکه امروز دستگاه های مختلف حکومتی در امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد ادامه داد: امروز امر به معروف و نهی از منکر از موضع مردمی بسیار کمتر از عوامل حکومتی است که بسیج با بکارگیری روش جدید خود سعی در پر کردن این خلاء دارد تا بتواند این فریضه را در میان مردم توسعه دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج احتمال تاثیر را یکی از دلایل وجوب امر به معروف و نهی از منکر عنوان نموده و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جایی واجب است که دارای احتمال تاثیر بیشتری باشد نه قطعیت تاثیر؛ لذا روش جدید بسیج برای اجرای این فریضه، بصورت ایجابی، مردمی و شامل همه منکرات رایج و معروفات مغفول مانده و با اولویت آشنایان و نزدیکان است.

وی اصلاح هر محله را توسط اهالی، سبب اصلاح کشور دانسته و گفت: با روش جدید بسیج در امر به معروف و نهی از منکر، در یکی از شهرها ۲۰ قاچاقچی مواد مخدر شناسایی و با ایشان درباره آثار کارشان صحبت شد که پس از چند ماه ۷ نفرشان از آن شهر رفتند و ۷ نفر هم توبه کردند.

سردار نقدی برخی مصادیق آثار بسیار خوب حاصل از اجرای روش جدید بسیج در امر به معروف و نهی از منکر را در سراسر کشور یادآور شده و تاکید کرد: اگر با فرد خاطی اتمام حجت شده و از نتیجه کارش مطلع شود؛ یا توبه می کند یا در کار خود سست می شود یا در ادامه کار می ترسد یا دچار قهر خدا می شود که در هر صورت نتایج این روش در هر مرحله ای کار بزرگی است.

وی، صرف وقت بیشتر برای امر به معروف و نهی از منکر را سبب تاثیر بیشتر دانسته و تاکید کرد: تاثیر مقابله بسیج با منکرات در فرد و جامعه، بسیار بهتر و بیشتر از برخورد دستگاه های انتظامی و قضایی است به عنوان مثال با اجرای آزمایشی این روش در یکی از محلات بجنورد ۹۷ خانواده، در شیراز ۸۰۰ خانواده و در یکی از محلات تهران ۲۰۰ خانواده به صورت داوطلبانه تجهیزات گیرنده ماهواره را تحویل دادند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به طرح بسیج برای اجرای این واجب الهی در مکان های عمومی، گردشگری و تفریحی اشاره نموده و تصریح کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر در این اماکن با برپایی پایگاه های فرهنگی جهت تغییر فضا آثار خوبی به دست آمده است و امیدواریم این طرح با کمک همه دستگاه ها به خوبی ادامه یابد.

وی تشکیل شبکه ارشاد تخصصی توسط بسیج را یادآور شده و افزود: برای ارشاد افرادی که در منکرات سیاسی، اعتقادی و … بسیار پیش رفته اند، شبکه ارشاد تخصصی توسط بسیج تشکیل شده و تاثیرات خوبی داشته است که با اجرای این روش پس از فتنه ۸۸، بسیاری از فتنه گران و حتی برخی از سران آن ها توبه کرده و اعلامیه داده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تحول طرح های لوازم التحریر در سراسر کشور را از ثمرات طرح جدید بسیج برای امر به معروف و نهی از منکر عنوان نموده و خاطر نشان کرد: در نقوش و نوشته های پوشاک نیز طرح هایی اجرا شده است و در برخی صنوف نیز شناسایی های اولیه برای ایجاد تغییر و تحول مناسب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش عمومی بسیجیان برای امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی به عنوان حلقه آخر در جامعه می باشد که از محرم امسال آغاز می شود و مردم با اطلاع از نمونه های موفق از روش ایجابی برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضمن امیدواری، به اجرای این فریضه تشویق شده تا به این زمینه وارد شوند.

سردار نقدی در پایان با بیان نمونه های موفقی از امر به معروف و نهی از منکر در استان یزد اظهار داشت: همایش «رجعت و حجاب برتر» با حضور چند صد نفر از بانوانی که با روش جدید بسیج، حجاب چادر را انتخاب کرده اند در یزد برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

منبع : سپاه فتح استان ک-و-ب