امام جمعه گچساران برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) در گچساران را افتخاری بزرگ برای مردم این شهرستان دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با بیان اینکه لازم است در این عصر و زمانه بیشتر با اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) آشنایی و شناخت پیدا کنیم زیرا سیره و روش امامان معصوم (ع) مطمئن‌ترین راه تعالی و پیشرفت بشریت است.

وی افزود: آشنایی با ائمه معصوم (ع) بهترین و موثرترین راه برای رشد و تعالی بشریت بوده و شیوه و سیره آن‌ها برای جامعه اسلامی ترسیم شده است.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به موضوع حلیه‌گری و فریبکاری در میان بعضی از افراد تصریح کرد: فریبکاری و روباه‌صفتی از جمله خصلت‌های منفور بوده که به رشد و شخصیت انسان لطمه‌های زیادی وارد کرده و وی را از جایگاه جانشینی خداوند به ورطه سقوط می‌کشاند.

بی‌خیالی نسبت به مشکلات جامعه آفتی بزرگ است

امام جمعه گچساران با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) عنوان کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند که عصر و روزگار ما روزگاری بسیار متلاطم است که در آن مردم در پی فریبکاری و دشمنی با همدیگر هستند.

حجازی بی‌خیالی و عدم مسئولیت‌پذیری در بعضی از افراد را بزرگترین خطر برای جامعه دانست و عنوان کرد: بی‌خیالی و بی‌توجهی به اتفاقات پیرامون خصلتی ناپسند بوده که دنیا و آخرت را می‌سوزاند.

وی تاکید کرد: افراد جامعه به‌ویژه فرهیختگان، روحانیون، دانشگاهیان و دیگر افراد صاحب‌نظر نباید دچار بی‌خیالی نسبت به اتفاقات و مشکلات پیرامون خود باشند در غیر این صورت در آخرت دچار عذاب خواهند شد.

حجازی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی گچساران ضمن تبریک به مناسبت میلاد پنجمین اختر تابناک ولایت و امامت، امام محمدباقر (ع) با اشاره به کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) در گچساران گفت: برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) در مرقد مطهر این امامزاده در گچساران کاری بسیار بزرگ است.

برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) در گچساران افتخار بزرگی است

امام جمعه گچساران با بیان اینکه انسان باید غیرت دینی و ملی داشته باشد، یادآور شد: لازم است که مردم ولایت‌مدار گچساران به‌ویژه جوانان این شهرستان به صورت گسترده و فعال در این کنگره شرکت کنند.

حجازی ادامه داد: امامزاده بی‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) و دارای مقام بزرگ وابستگی به اهل عصمت و طهارت (ع) است و برگزاری این کنگره افتخاری بزرگ برای مردم گچساران به شمار می‌رود.

وی ضمن تشکر از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره عنوان کرد: تبلیغ و تببین برگزاری این کنگره بزرگ در گچساران لازم و ضروری است.

حجازی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶ آذرماه روزی است که دانشجویان و فرهیختگان پیرو ولایت و امامت در راه آرمان‌های انقلاب و رهایی ملت تلاش کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

قلدری و توحش ممنوع / ایرانی‌ها تسلیم زور نمی‌شوند

امام جمعه گچساران با یادآوری ۱۸ آذرماه سالروز اعلام رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ تصریح کرد: در طول هشت سال جنگ و دفاع مقدس تمامی جهانیان به حمایت از رژیم صدام برخاستند و بسیاری از شخصیت‌های بزرگ معنوی و مردمی را به شهادت رساندند که همه این فجایع به گردن صدام بعثی و اربابان وی نوشته می‌شود.

حجازی با اشاره به سالروز حقوق بشر و یادآوری پذیرش توافق‌نامه در مذاکرات ژنو اظهار داشت: استکبار جهانی مجبور شد حقوق بشر ایران اسلامی را در مذاکرات هسته‌ای بپذیرد.

وی با بیان اینکه قلدری و توحش ممنوع است، خطاب به استکبار جهانی گفت: همه ملت‌ها در دنیا دارای حقوق بشر هستند که باید به حقوق آن‌ها توجه شود.

حجازی با تشکر از رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در ژنو تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرموده بودند که استکبار باید در برخورد با مردم ایران با زبان تکریم و احترام صحبت کند زیرا مردم ایران هیچ‌گاه حرف زور را نمی‌پذیرند و تسلیم نمی‌شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/م۴۰

منبع : خبرگزاری فارس