کارگاه آموزشی شیوه‌های فرزندپروری ویژه خانواده‌های جانبازان و ایثارگران کهگیلویه در دهدشت برگزار شد.

سایت مردم استان (ک و ب)؛ صبح امروز کارگاه شیوه‌های با حضور خانواده‌های جانبازان و ایثارگران شهرستان در سالن برگزار شد.

حجت‌الاسلام ، نوع تربیت در شکل‌گیری شخصیت فرزند را مهم تلقی و اظهار کرد: فرزندانی که با روش صحیح و به خوبی تربیت می‌شوند، جایگاه مهم و ارزشمندی در جامعه خواهند داشت.

با تشریح واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) در مبارزه با حکومت جور و ستم افزود: هیچ‌کس به پای شهدای کربلا نرسیده و هیچ وقت نخواهد رسید.

حسینی جایگاه والای شهدای کربلا را نتیجه تربیت درست پدر و مادر این افراد دانست و ابراز داشت: با تربیت صحیح این شایستگی را در فرزندان خود ایجاد کردند که در رکاب سیدالشهداء به شهادت برسند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: خون پاک این شهیدان درخت اسلام را آبیاری کرد و هر خونی نمی‌تواند اسلام را زنده کند.

وی با اشاره به اینکه خون‌های زیادی در طول تاریخ ریخته شده، اذعان داشت: ولی خونی که همپای ولی خدا ریخته شود، ارزشمند بوده و بهای بهشت دارد.

حسینی نوع تربیت افراد مقابل در حادثه عاشورا را متذکر شد و ابراز داشت: در جبهه مقابل، جنایتکارانی بودند که به خاطر تربیت بد و ناصحیح همواره مورد لعن تاریخ هستند.

این کارشناس مذهبی در ادامه خاطرنشان کرد: فرشتگان و اولیای الهی دائماً بر کسانی مثل سیدالشهدا و یاران باوفایش درود و صلوات می‌فرستند.

وی با بیان اینکه تربیت صحیح منجر به شکل‌گیری شخصیت برجسته‌ای مثل بزرگان دین، مراجع تقلید و یا رهبرانی مثل امام خمینی(ره) یا امام خامنه‌ای خواهد شد، افزود: ظرفیت‌های بزرگی در انسان هست که اگر خوب تربیت شود، او را به مقام اعلی می‌رساند.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: به خاطر عدم شناخت ظرفیت‌هاست که در جنبه تربیت فرزندان سهل‌انگاری می‌شود.

حسینی رعایت بهداشت جامعه در همه ابعاد را ضروری خواند و گفت: متأسفانه ما در رعایت بهداشت جسمی و فرهنگی خطا می‌کنیم.

امام جمعه دهدشت کودک را سرمایه بزرگ الهی برای خانواده دانست و افزود: تربیت صحیح فرزند می‌تواند افتخار جامعه و مملکت باشد.

منبع: فارس