رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت گفت: برگزاری عزاداری در این ایام باید همراه با شور و شعور باشد تا به معرفت حسینی عزاداران بیفزاید.

حجت‌الاسلام اکبر ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت، اظهار کرد: به مناسبت ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم ایل سوگوار به منظور تجمع کلیه عزاداران هیئت‌های مذهبی شهرستان با پوشش خبری صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت با تاکید بر اجرای هر چه بهتر و باشکوه‌تر این برنامه‌ افزود: این برنامه که از سوی صدا و سیمای استان تدارک دیده شده، کاری با ارزش است که نهادینه شدن آن در جامعه علاوه بر نشان دادن کثرت افراد محب اهل بیت (ع) در شهرستان نوعی اتحاد و همبستگی دینی در میان افراد عزادار بوجود می‌آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری عزاداری در این ایام باید همراه با شور و شعور باشد تا به معرفت حسینی عزاداران بیفزاید چرا که در غیر این صورت شور حسینی به ریا و تبلیغات تبدیل خواهد شد.

ظهرابی ادامه داد: مردم باشت تاکنون با حضور پرشور و بی‌نظیر خود در مراسمات عزاداری و هیئت‌های مذهبی گوشه‌ای از ارادت خود را به اهل بیت نشان داده‌‌اند.

این مسئول تصریح کرد: هماهنگی‌ و تمهیدات لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه این مراسم با ادارات و نهادهای شهرستانی انجام گرفته است و از عموم مردم برای حضور گسترده خود در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دعوت می‌شود.

ظهرابی در پایان بیان کرد: مراسم ایل سوگوار هم‌زمان با هشتمین روز از ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در محل گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۷/ط۲۰

منبع : خبرگزاری فارس