رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: در راستای ترویج بازی‌های بومی و محلی، مسابقات روستایی و عشایری، ماه رمضان در شهرستان لنده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، جمشید آبسواران بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی بازی‌های بومی و محلی در لنده با اشاره به اهمیت ورزش گفت: ورزش از دیرباز مورد توجه انسان بوده و به اشکال مختلف نمایان شده است.

وی افزود: در جوامع روستایی وعشایری بازی‌ها و مسابقات بومی و محلی مختلفی با اقشار مختلف مردم در گروه‌ها و رده‌های سنی برگزار می‌شد که شادی و طراوت را به روستائیان هدیه می‌داد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: شهرستان از دیرباز مهد ورزش بوده و در بسیاری از ورزش‌ها حرف اول را در سطح می‌زد.

آبسواران تصریح کرد: فوتبال و تکواندو و کونگ‌فو و … بازی‌ها و مسابقات مدرن همه در سنوات گذشته در این شهرستان جایگاه و منزلت خود را پیدا کرده‌اند ولی آنچه به فراموشی سپرده شد بازی‌های بومی و محلی بوده که امروزه در سطح استان و کشور طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

وی افزود: امروزه بازی‌های بومی و محلی ما با قوانین و مقررات مدون در سطح کشور و استان در حال پیگیری بوده و سالانه جشنواره‌های مختلف بازی‌های بومی و محلی برگزار و از تیم‌های مختلف تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس اداره ورزش و جوانان گفت: ورزش‌های مختلفی چون «کلکله برد، الک دو لک، الختر، هفت سنگ و …» ورزش‌های بومی منطقه‌ هستند که با توجه به سابقه دیرینه این ورزش‌ها در شهرستان ما می‌توانیم حضوری چشم‌‌گیر در این مسابقات و جشنواره‌ها داشته باشیم.

آبسواران خاطر نشان ساخت: در راستای ترویج بازی‌های بومی و محلی در سطح شهرستان لنده مسابقات مختلفی در ماه رمضان در روستاهای شهرستان لنده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ش۲۰

منبع : فارس نیوز